< Tilbake til oversikten

Klør i ansiktet og nyser om morran ...

mofe sa for siden:

Noen som har hatt det? Form for allergi kanskje, mot "dynedyr"? Er ikke så ille plaget med nysinga, men mest klør, spesielt i nesa..

Litt snodig, for er ikke lenge siden jeg har vasket dyne og pute. Ikke for det, kan være at det lever saker og ting i madrassene fra 70-tallet. Ser iallfall sånn ut - leier møblert leilighet :p

Nike sa for siden:

Høres ut som allergi. Ta deg en tur til legen og få testet deg (enkel blodprøve). Du har ikke skiftet vaskepulver?

mofe sa for siden:

Tordde man bare fikk sjekket pollen på blodprøve jeg.. Har hatt samme vaskepulver hele tiden ja, det er faktisk noe jeg har reagert på tidligere.. Men hva gjør man da, om man er allergisk mott midd eller hva det er? Ligger i sterilt sengetøy og koker det annenhver dag, liksom? :o

Nike sa for siden:

Du kan få sjekket allergi mot husstøv/midd etc på blodprøve også. Om du er mye plaget kan legen foreskrive allergimedisin. (Om du ikke er allergisk mot antihistamin - kjedelig kombinasjon).

frifuggel sa for siden:

God, gammeldags lufting av sengetøy hjelper mot midd.. Spesielt bra er det å henge sengetøyet ut når det er kaldt. Og så er det, faktisk, sånn at om man er flink å reie opp sengen, så blir det flere midd (mindre lufting av den siden vi bruker..). Fungerer også å lufte godt på soverommet.

arkine sa for siden:

kan også legge dyne og pute i fryseboksen .en kort tid

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.