< Tilbake til oversikten

Hjelp! Antivirusbeskyttelse med trøbbel ...

Huldr sa for siden:

Den gamle virusbeskyttelsen min hadde gått ut, så jeg installerte en ny. Hadde egentlig tenkt å bruke AVG, men siden det var Norton på denne maskina fra før og jeg kunne få ny for 60 dager (har lånemaskin) valgte jeg det. Men da ble det trøbbel. All historikken forsvant, og jeg måtte logge på på nytt hver gang jeg skulle inn på lavkarbo ...

Tok vekk Norton og installerte AVG, men problemet er det samme. Lurer på om det er noe anti-phishing-greier eller noe sånt, men har ikke klart å finne ut av det. Nå har jeg fjernet AVG også. Det virker som om antivirusprogrammene har blitt hakket mer avansert siden jeg innstallerte et sist ... :rolleyes:

Hva skal jeg gjøre? Jeg vil jo ikke ha det så tungvint! Jeg vil kunne beholde historikken, og jeg vil kunne gå inn her og andre steder uten å logge på hver gang. Noen som har tips? Finnes det mer brukervennlige programmer?

- så bra! sa for siden:

Tror du kanskje har glemt å huke av for - "Husk meg" når du logger inn på Lavkarbo.no? Bruker du det vil du kunne gå rett inn uten brukernavn og passord - helt itl den blir lettet igjen.
Prøv det først og se om det hjelper - lykke til.

Huldr sa for siden:

Nei da, det gjør jeg hver gang ;). Men det hjelper ikke, må likevel logge på. Det er helt sikkert at dette har med antivirusprogrammet å gjøre, alt er i skjønneste orden uten. Ellers takk :)

Trolljenta sa for siden:

Jeg bruker Avast, du kan jo teste det å se om det går bedre.

Kanutten sa for siden:

Det er helt sikkert noen valg under options hvor du huker av for hva som programmet skal utføre og hvor ofte.

Husk/slett passord, husk/slett historikk pleier å være blant disse valga. Sjekk at de er rett avhuka.

Huldr sa for siden:

Takk! :) Rakk å få tips om nettopp Avast før du skrev dette, nå er den installert og alt funker! :heia: Du tenker på i nettleseren eller? Fant ingen "options" i de to antivirusprogrammene nemlig ...

Men nå ser det ut til at alt er i orden! :) Herlig :)

Kanutten sa for siden:

Avast og avg er megbra! Synes jeg da...:o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.