< Tilbake til oversikten

Ny på ketolyse - noen spm mens jeg venter på boken

Adventure sa for siden:

Hei!

jeg er ny på ketolysekuren og har noen spm mens jeg venter på boka.

Jeg har lagt inn et innlegg i generelt forum, men så fant jeg dette forumet, så stiller noen spm her og ettersom jeg lurer...

Jeg har lagt min elsk på fleskesvor ("potetgull"), 0-1g kh per 100g og ca 50g fett per 100g. Har prøvd å google litt for å finne ut om jeg kan spise dette på kveldene når jeg har litt godis nød eller er småsulten når jeg kommer hjem fra jobb og ikke fpr spist asap. Snakker om 4-5 stykker/håndfull, ikke hele posen for de som lurte.

Jeg er litt lei Babybel osten som sikkert er en klassiker for alle nye og gamle på denne kuren (trodde ikke det skulle være mulig, men jo faktisk bare etter 1 uke) :), og har derfor gått litt over på denne snacksen.

Ser at mange som spiser denne bare spiser det på lørdager som snacks? Hvorfor det? For salt? Det er jo 1 hk max per 100g og masse fett så jeg tenker det er det yppelige snacks for når som helst?

Eller?

Kitt sa for siden:

Er nok på grunn av at salt binder mye vann mange ikke spiser det så ofte. I tillegg blir vi jo ganske så mette og belåtne av denne livsstilen, så behovet for å snackse på noe er ikke så stort.
Er ikke ofte jeg orker å spise så mye av det. Men er veldig godt med dipp om jeg ønsker litt godis forran tven!

Baconsvor kan brukes til så mangt også. Feks som gratinering eller panering etter en runde i kjøkkenmaskinen eller under kjevlet!:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.