er så frustrert for vekta mi star på 77 noen dager går den opp til 78.5 å når uka er omme er jeg nede på 77 igjen har også vært innom 76 sånn har det vært nesten en mnd. jeg går ikke videre ned:confused: er i ketolyse nesten mørk rosa:o jeg spiser eks pr dag frokost 2 egg og 7 stk bacon, lunsj salat 2jacobs pølser 40 g feta 40 g rømme og litt revet jalsberg. middag 200g brockoli laksefile eller kjøtt og 50 til 100g rømme. å hvis jeg orker kveldsmat er det gjerne tomat med ost å noenganger ca 1oo g frosne bringebær, passer på å ikke komme over 15 karbo:rolleyes: blir så lei meg når jeg ikke går ned. men en mnd uten å gå ned er ikke motiverende så nå trenger jeg råd her:) har også kuttet helt ut cola light og funn light. drikker vann med sitron eller farris lime, 2 l pr dag:rolleyes: føler jeg gjør ting etter boka:rolleyes: håper dere kan hjelpe meg for detta er ikke morro
Ketolyse= navnet på kuren
Ketose= tilstand der kroppen danner ketoner
Fargen på stiksen har som regel lite å si. Utslag er utslag!
Veldig mørkt utslag kan bety at du drikker for lite!
For meg ser det ut som om du spiser for lite, for lite fett, lite grønnsaker og drikker i minste laget.
Du skal ikke ligge under 15karber, du skal ha ca 15. Jeg går ikke ned om jeg ligger under 20. Da går kroppen på sparebluss og vekta står stille.
Mellom 20 og 30 passer for meg, gjerne bittelitt mer også! Om jeg får i meg nok fett og vann, vel og merke!
Tomater kan være partystopper for noen. Stress er også en velkjent grunn til manglende nedgang.
Bare noen tanker fra meg en søvnløs søndagsmorgen!
hei på deg:) tusen takk for svaret da skal jeg prøve å spise mer om dagen men har du noen forslag til at kosten skal bli fetere synes jeg pøser på med rømme og maten jeg steker drøpper det fett av men da øker jeg karboinntaket mitt da til 20 kanskje da med grønnsaker gøres det bra ut og hvis jeg får i meg 3 liter drikke:)
Høres veldig bra ut, syns jeg!:D
Mye bedre å ligge litt i overkant av de 15 enn under!
Mye væske er viktig. Jeg drikker så mye vann jeg klarer og fyller på med en tekoppe eller 3.
Oppi teen har jeg cocosa, fett med kokossmak! Litt ekkelt de første gangene, men nå tenker jeg ikke på det. Og vektnedgangen har fått opp farten, tror det er takket være det ekstra fettet! Cocosa finnes også som smaksfri variant til steking etc. Eller i teen/kaffen om du ikke liker kokossmaken!:p
Enkelte bruker MCT- olje fra apoteket som shots for å få i seg nok fett!:eek:
Reglen er grei: når du tror du har fått i deg nok fett, ta litt til!;)
supert finnes denne cocosa på helsekost eller apotek får ta meg en tur i morra å kjøpe fett da hehe men hvor mye pr dag må jeg ha av det da, eller mct olje, tusen takk for gode svar:):):):)
Cocosa kjøper du på helsekosten :) Jeg synes cocosa`n er knallgod i kaffen sammen litt kanel og fløte og i frukte. Bruker vel 2-3 spiseskjeer pr dag :)
Da er vi i samme båt--- gikk veldig fint de 2 første ukene .. gikk sikkert ned 2 -3 kilo.. men såå bang stopp eller opp.. det er frusterende.-( har unnet meg litt vin i helgene og ja.. sprukket 2 ganger med litt smågodt(lørdag) .. har til sammen gått på denne kuren i nesten 3.5 uke.. nå har jeg tatt meg skikkelig i sammen dagens mat: 3 stekte egg med litt ost og tomat, lunsj kyllingfilet. (kun det) middag kun filet.. mellom måltid etter jg hadde jogget i 25 min 5oste skiver og kylling pålegg... skal ha kyllingfilet til kvelds også,,, vet det er mye kylling... satser på laks i morra... vil sååå veldig gjerne gå ned ... er 164cm høy og veier 68-69 kilo. de kiloene har sneket seg på meg etter røyke slutt for 4 år siden og barne fødsler ... er forresten 36 år :-) Lykke til
Heldiggris! Jeg har det motsatt. Holdt meg på 20-25 g hver dag i 7 uker, gikk bare ned helt i begynnelsen, så det var nok vann. Så for litt over en uke siden tenkte jeg å teste med mindre karbohydrater, og har holdt meg på ca 10g i en uke nå. Og det går som det suser! 2 kg på en uke. Og da har jeg hatt en stressende uke uten trening også.
Hei Vannmannen,
spiser du ikke grønnsaker i det hele tatt, utenom tomat til frokost? Du burde nok få i deg litt grønnsaker av lavkarbotypen (brokkoli, blomkål, salat, avocado...)
Og bare kyllingfilét - det er jo nesten 100% fettfritt - få i deg mer fett, til hvert måltid.
(Les rådene til Kitt over)
Hei!:)
Mosjonerer du noe? en halvtimes tur om dagen kan gjøre susen. Eller kanskje prøve å spise litt mindre av alt et par dager- så du får fart på kuren. Jeg vet fra egen erfaring at dette har hjulpet meg i tidligere slankekurer! Stå på :)
jeg lå på ca ti g om dagen men gikk ikke ned så nå ligger jeg på mellom 15 og 20 for å prøve detta, skal jeg under ti så blir det ikke mye grønnsaker så detta er frustrerende hmmm:rolleyes:
Jeg har også hatt samme problemet, mannen min raser nedover, mens jeg står stille...
Skal prøve med litt mer fett, og kanskje også litt mer karbo, har ligget under 15 hele tiden.
Takk for gode tips!;)
Får mange tanker om forbedringer/ting jeg må teste ut jeg også- takk til alle som deler sine erfaringer :)Har stort sett holdt meg under 10 karbo pr dag- går tregt med meg:confused:. Har nok endel dager med litt lite fett også- tror jeg prøver å spise 15+ mer fett fra nå av.. Litt skummelt, man føler seg jo flinkere om man greier å holde seg under det som står( i ketolyseboka) er toppen for en kvinne, altså 15 karbo pr dag:confused::)Men starter på ny frisk i morgen da!
Nei, det er vel heller bunnen! Du behøver ikke ligge under femten. Heller mellom femten og tjue enn under femten. Det er fordi det for de aller fleste ikke har noe å si for vektnedgangen om man går lavere enn femten.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.