Det er bare lille, runde meg igjen som spør dumme spørsmål.
Jeg bare lurer på, er det noen regel om hvor sent man skal spise kvelds og evt hvor mye?
Har hørt at det ikke er bra å spise sent på kvelden, og at en legger på seg av dette.. Og er usikker om dette gjelder ketolyse.
Og om det er tilfelle, hvor sent man anbefaler å spise kveldsen sin..
Ingen spørsmål er dumme! Endel av de kan være spurt om før, men så lenge man lurer på det så er det jo helt reellt. Beklager men jeg får helt utslett av slike setninger, for da setter man seg selv i et så dårlig lys overfor seg selv! Hvorfor skal ikke du spørre oppegående spørsmål på linje med alle andre her inne?
Det som er dumt er å kalle seg sel dum! :ja:
Grunnen til at man ofte anbefales ikke å spise (sent) på kvelden, er at forbrenningen er lavere når man ligger og sover. Logisk sett skulle da maten man spiser rett før man går og legger seg, i større grad bli omdannet til kroppsfett enn om man spiser samme mat/mengde tidligere på dagen. Om man er på ketogen diett har vel dette mindre (ingen?) betydning, i og med at man da er i en konstant fettforbrenningsmodus.
Når man er i ketose, som på Ketolysekuren, skal man spise når man er sulten, og spise seg passe mett.
Er jeg sulten på kvelden, så spiser jeg. Uansett om klokka er 20 eller 24 :ja:
Når man er i ketose så forbrenner man døgnet rundt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.