Fruktsuget går veldig fort bort, tro meg. Jeg trodde ikke jeg kunne leve uten frukt, og nå kunne jeg ikke tenkt meg det engang. Frukt er nesten rent sukker, som gir veldig mye blodsukkersvinginger, og for min del er det virkelig ikke verdt det.
Ja du kan ødelegge ketosen ( ketolyse er navnet på en diett;)) ved å spise frukt.
Bare sjekk karbene på frukt på matvaretabellen (ligger på fremsiden her)
Tomat er også en frukt ;)
Jeg vil ikke påstå at frukt er direkte usunt, men om du skal gjennomføre en ketogen diett er det for mye sukker i frukt.
Dog har jeg brukt litt sitron/lime for å friske opp vannet mitt, men ellers har jeg ikke spist frukt på over tre år. Nå er jeg ikke så begeistra heller, da. Men frukten bør du spare til vedlikeholdet, og heller ikke da er det bra å spise for mye av det ;)
Okey. Merker at søthungreren har rotet seg flere hakk. Selv om jeg måtte ta et par drops med sukker i helgen :o...
Får bare kutte ut frukt da. Skjønner at det ikke er så sundt som alle skal ha det til. Frukt er jo liksom for dyr som spesialiserer seg på å spise det. Som aper f.eks. hehe.
Men hva smaker en avokado? Det har jeg aldri smakt tror jeg. Kan vel ikke smake så søtt hvis det ikke er sukker i det?
Åhh nå ble jeg glad:D
[color=royalblue][/color]
Jeg har gått rundt i butikker som en annen desperat å lett etter lovlig sukkerfri drops.:confused:
Disse sukkertøyene skal jeg prøve....er noe med det å kose seg lit ekstra i helgen:) Og så må jeg si at jeg savner noe søtt..men blir nok bedre etter hvert.
Jeg har IKKE skeiet ut en gang på disse 14 dagene..og det er flere år siden sist jeg har klart..HURRA hihi:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.