< Tilbake til oversikten

Lilly skal bli tynn

Lilly01 sa for siden:

Da må eg nok melde meg inn her.. Dessverre.. Hadde ikke trodd at det skulle gå så langt.. :,(

Anyway-
eg e ei dame på 32 som akkurat har nådd 3-sifra tallet... Er så lei av å være overvektig og ikke kunne kle meg i det jeg måtte ha lyst til.

jeg vil gå ned 35 kg- og ja det er en LAAAANG vei å ta, men nå må eg gjøre noe med det. Vil ikke opp flere kg. :(

Jeg ønsker å nå mitt mål, til august/ september neste år.. Gidder ikke slanke meg 1 mnd før jul, så som mange andre starter slankekuren min fra og med Januar.

Starter med en rensekur fra 1. januar, i 15 dager. I mellomtida må jeg finne ut hvilken kur jeg skal begynne på... Noen som har forslag?? Jeg har ikke så mye greie på atkins/lindberg eller andre kurer.. Alle forslag tas i mot med takk... :) Tåler ikke nøtter/ skalldyr o.l. Så et kosthold med det i blir UAKTUELT for meg, ellers liker jeg det meste...

Dette var litt om meg... :)

Yonah sa for siden:

Velkommen så mye og lykke til!

Men du, å sette seg som mål å gå ned 35kg på 7-8måneder, det kan bli skikkelig stressende. Du kan jo være heldig å få det til, men jeg tror jeg ville senket forventningen litt og senket stresset på meg selv;)

Ellers, hva du skal velge er vanskelig å bestemme for oss. Men jeg foreslår at du går på biblioteket og låner deg noen bøker og leser deg opp litt;)
Man MÅ ikke spise skalldyr og nøtter på lavkarbo;) Jeg spiser nøtter bare fordi det gjerne er lov og jeg elsker nøtter.

Lilly01 sa for siden:

Ja, det var vel å ta litt i.. Jeg tenkte på ca 1 kg i uka. Men da må jeg slite ræva av meg- ikke det- DEN skal definitivt bli mindre den oxo.. Hehe..

Tenkte å gå aerobic hver mandag fra og med nyttår. Og har fått meg en valp, som jeg endelig kan begynne å gå litt lengre turer med enn 10-20 min.. :D

Jeg får tenke ut en plan i desember... HEHE..

BlirFjong sa for siden:

Jeg anbefaler deg å kikke litt rundt på de forskjellige kurene og finne ut hva som passer deg. Mange av kurene ligner veldig på hverandre men det er variasjoner. Noen foretrekker også å sette opp et egenkomponert opplegg.

Selv har valget falt på ketolysekuren, som jeg trives veldig med. Før jeg begynte har jeg prøvd andre kurer/opplegg og er nå sikker på at jeg har funnet rette kuren for meg :)

Fumle sa for siden:

Lykke til! Finner du ut noe som funker så hyl ut ;)

Lilly01 sa for siden:

Så nå er ketolyse boka bestillt... :p

marithja sa for siden:

Hei!

Lykke til- det er kjempegreit med lavkarbo, du spiser MASSE god mat til du blir METT, og det er veldig greit, jeg LIKER ikke nøtter og skaldyr og har klart fint å gå ned uten det;) Men vil påpeke at litt trim kombinert med dette kostholdet gjør seg VELDIG bra, og så må jeg si at du MÅ ikke gi opp hvis vektnedgangen står stille en stund, for det vil den etterhvert, så løsner det igjen etter en stund. Da er det bare om å fortsette i samme tralten og bite tennene sammen!! Jeg begynte i august og har nå gått ned 15 kilo, og jeg trener mye! (Så jeg har "lagt på" meg mye muskler- de veier jo mer enn fett...) Så tror også at du må ta vektnedgangen som den kommer, jeg hadde ett mål på 20 kg- men ingen fastsatt dato, for hvis du stresser, da stresser kroppen din også, og vektnedgangen stopper kanskje opp....Lykke til og velkommen hit!:D

Lilly01 sa for siden:

Da plopsa boka i postkassen.... GLEDER MEG TIL Å BEGYNNE Å LESE... Skal på jobb i kveld, så får lese ved en ledig stund... :D

Lilly01 sa for siden:

Da begynnte jeg på kuren i går..
Og har følt meg bra, jeg har ikke slite med kvalme etter eggespisinga som jeg var plaga med før. :confused:

Jeg testa meg med stixen i går , trodde ikke noe utslag- var nyskjerrig. Men fikk rosa utslag den 2. rosafargen.. Betyr dette at jeg er på vei inn i ketose??? :rolleyes:

Photobscura sa for siden:

Det betyr at du ER i ketose. Det spiller ingen rolle hvilket utslag du får, utslag er utslag!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.