< Tilbake til oversikten

Wok?

Øystein sa for siden:

Ble litt overrasket når jeg fikk null treff i søkefunksjonen på wok her inne.

Noen som har oppskrift på wok med strimlet biffkjøtt og wok grønnsaker som passser på lavkarbo?

Har kokosmelk, div wok grønnsaker på boks fra Ica, paprika, løk, hvitløk, masse forskjellig krydder, friske urter(basilikum, oregano, sitronmelisse) + litt til.

[LEFT]Hvordan får jeg sånn sterk saus og sprøe grønnsaker som jeg får på kinamat resturanter?[/LEFT]

Carisma sa for siden:

Den klarer ikke så korte søk som bare tre bokstaver av en eller annen grunn... Du kan forsøke i førstesidefeltet, det google-søket.
Eller hente tips fra f.eks matprat (bare bytt ut sukker osv)

Øystein sa for siden:

Ok, trodde det var fra 3 bokstaver jeg :rolleyes:

Takk for tips!

Linda Kristin sa for siden:

Her er min wok. Bruker man litt chilli i tillegg blir den ganske sterk.

Linda`s festwok

Wok:

• 150 g kalkun-/ kyllingfilet (0 kh)

• 20 g paprika, rød (0,8 kh)

• 50 g løk, gul (2,5 kh)

• 100 g sopp, sjampinjong (0 kh)

• 80 g squash, Zucchini (1,6 kh)

• 80 g blomkål (1,6 kh)

• Tandoori masala krydder, black boy

• Paprikakrydder

• Olje til steking
    Saus:

• 100 g coconut milk, Santa Maria (1 kh)

• 30 g kremfløte, Tine (0,87 kh)

• Meksikansk chilikrydder

• Skjær kalkun-/ kyllingfileten i terninger, strimler eller hva som måtte passe og krydre lett med Tandoori masala krydder. Stek så kjøttet i en wokpanne eller vanlig stekepanne. Legg de på en tallerken når de er ferdig stekte.

• Skjær alle gr. sakene opp i passe store biter og stek de i en wokpanne eller stekepanne til de er akkurat passe knasne. Krydre med litt paprikakrydder.

• Bland sammen kokosmelken og litt meksikans chilikrydder i en liten bolle.

• Hell kjøttet tilbake i woken og tilsett kokosmelken. På slutten av koketiden, når du føler at sausen er nesten ferdig så tilsetter du fløte og lar det koke litt til sausen er passe tykk.
    Sum KH i hele retten ble på 8,37 i følge matvaretabellen og diett.no
    Fordeler man dette på 2 posjoner så er det ikke ille.

Smaklig måltid:D

Øystein sa for siden:

Takk skal du ha! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.