Jeg hadde for en stund tilbake en del mat i kjøleskapet og viste egentlig ikke hva jeg skulle ha til middag, så jeg eksperimenterte litt. Resultatet ble en favoritt som går igjen nesten hver uke.
Kyling og Bacon i Ostasaus
Først hiver jeg kylling i en ildfast form. Klipper opp bacon som jeg lar ligge over. Så setter jeg de i ovnen en stund, til bacon er litt crispy. (Jeg har bare gass ovn med undervarme)
I mellomtiden blander jeg resten av ingrediensene i en bolle, rører ut osten og CF. Dette heller jeg over kyllingen og bacon og så inn i ovnen igjen en god stund. Hos meg står det i 30min. Jeg har enda ikke opplevd å få tørr kylling, bare veldig veldig saftig, smelter på tunga.
Er utrolig godt og serveres med grønnsaker til eller for seg selv
Bildene er fra i dag hvor jeg laget følgende mengde
10 filet
300g bacon
7.5 dl fløte (22.5 karbs)
450g CF (10.8 karbs)
375g ost (11.25 karbs)
Jeg spiser en filet pr middag/lunsj med sausen fordelt til. Det gir 4.45karbs pr måltid i sausen.
Jeg lager alltid mye slik at jeg har og kan fryse ned samt ha med på jobben som lunsj. Veldig glad i varm lunsj.
Nam, man. Dette så veldig deilig ut :) Skal prøves i morgen. Må bare finne en annen ost med den blå med mugg - for den synes jeg er forferdelig. Hi, hi.
Takk for tips !
Helt ærlig, vet ikke.
Jeg har gammel gassovn hvor merkene er borte så den står bare på liksom. Men jeg vil tippe 200 grader. Sånn ca. Jeg har og bare undervarme.
Denne ble varmet opp i dag med MASSE extra blåmuggost!!! Da ble den myyyye bedre enn i går :D Jeg skal aldri mere väre grådig!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.