Nå har jeg hatt dundrende hodepine i 10 dager. Jeg spiser nok mat og nok drikke ( ca 4 liter daglig)..
Jeg har knasket paracet, 4 om dagen og det hjelper en stund, men etter noen timer kommer trykket i hodet og hodepinen luskende.
Så kom jeg på i dag at jeg hadde jo ikke tatt magnesium på en stund siden den jeg hadde inneholdt søtningsmiddel og jeg kuttet den ut en stund da jeg prøvde helt uten søtstoffer. Så jeg tok to stk ( =300mg ), og etter en stund gav trykket i hodet seg, dottene i ørene ble borte og hodepinen med... Heldigvis kan jeg si, for jeg har ikke igjen paracet.
Tilfeldighet eller fakta?
Og ja, takk til tips om sterke nok magnesiumtabletter som fås på vanlig apotek og ikke nettbutikk uten sukker ( eller bare en anelse som ikke har noe å si).
Oi kanskje derfor jeg har hatt vondt i hodet de siste dagene!:eek: Jeg har glemt å ta magnesiumet i ukesvis!! Husker det kjapt når jeg begynner få leggkramper om nettene, og det hadde jeg i natt....:rolleyes:
Visste ikke du kunne bli så utenfor av å mangle dette jeg!
Merkelig saker dette her. Jeg har også hatt endel hodepine den siste uken - og gjett hva jeg også har slurvet med :(
Det ble litt ekstra tilskudd til kveldsmaten i kveld gitt :D
Oi, så fint at du tok opp dette Imse. Har slitt med migrene flere dager i det siste. Har jo begynt å ta magnesium nå, men det blir maks 1 tablett om dagen og mange dager glemmer jeg. Må øke på der.
Lurer på om det kan være magnesium som har vært årsakt til at jeg i perioder har hatt lite migrene og andre perioder veldig mye. I så tilfelle må det komme av endringer i kostholdet, siden jeg ikke har vært veldig flink til å ta vitaminer på et jevnlig basis tidligere.
Magnesium hjelper tydeligvis på mye det har jeg selv erfart med leggkramper under graviditet, men jeg underer meg om det virker så fort når man tar de oralt?
Paracet o.l virker jo gjerne etter 30-60min, så kan jo hende :)
Jeg skal begynne med det nå, samt jern som jeg mangler, omega 3 og noe mer. Føler meg helt underlig om dagen.
Vitaminer skal man ta om kvelden sant?
Jern må jeg ta om kvelden ellers holder ikke magen min ut :mad:
Jeg tok magnesium som jeg tror virket omtrent umiddelbart.
Jeg hadde hatt hjertebank og vært svimmel, hadde en fæl sykkeltur til butikken mens jeg fortsatt var svimmel, kjøpte magnesium og tok et par piller med en gang. Allerede på vei hjem begynte svimmelheten og hjertebanken å avta.
Mulig det var placeboeffekten som slo inn, men det er jo ett fett så lenge det ble borte. :D
Mulig jeg er ekstra heldig, men jeg har ikke tatt magnesium på 1,5 år og har ikke hatt verken leggkramper eller hodepine en eneste gang. Det må sies at jeg drikker mye vann, minst 5 liter om dagen.
Skulle jeg drukket 5 liter vann om dagen, hadde det ikke spilt noen rolle om jeg hadde sovet dårlig og hatt leggkramper.
Da hadde jeg nemlig våknet hver time for å gå på wc uansett!:lol:
Som jeg skulle skrevet det selv. Nå er det bare å pøse på med Magnesium igjen. Fint jeg leste denne tråden, ellers hadde jeg ikke sett sammenhengen. :o
Hei, jeg er helt ny her og fikk tips av en god kollega på jobben. Jeg har slitetet med hodepine omtrent hver dag siden okt 2010. Hvert i MR, nevrologer, spesialister, ut og inn av sykehuset og vært sykemeldt siden ;( Jeg har to nydelige barn og er lykkelig gift, men jeg skulle ønske at jeg kunne få tilbake hverdagen min igjen. Legene sier nå, at det ikke er mere og undersøke, så jeg har nå begynnt og legge om kosten og hører rykter om magnesium her, og VIL VELDIG gjerne også gi det ett forsøk!!!!!!!!!!!
Takk for alle gode tips . Hilsen en desperat hus mor ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.