< Tilbake til oversikten

Andre reseptfrie smertestillende enn paracetamol og ibuprofen?

mofe sa for siden:

Jeg har hatt vondt i armen lenge, og trodde det ble bedre etter noen øvelser anbefalt fra fysioterapeut, men i går var det intenst vondt igjen. Har flere ganger tatt paracet (500 mg) og to ibux (2x250), til overhodet ingen nytte.. Skal bestille ny legetime, men innen den tid trenger jeg noen bedre smertestillende enn ibux og paracet.. I går var det vondt at jeg omtrent ble desperat :(

Tenkte evt. å prøve ibuxgele, men noen som vet om andre ting?

Fluke sa for siden:

Har du prøvd Voltarol?

trillian78 sa for siden:

PÅ meg funker blandingsen paracet og naproxen.
Eller Fenazon.

mofe sa for siden:

Okei, Voltarol og naproxen og fenazon.. skal sjekke ut de :ja: Takk! :) Fenazon, er det sånn koffeinsmertestillende?

Paracet har bare hjulpet for meg mot hodepine, mot menssmerter hjelper de ingenting..

Vet ikke helt om det er muskelsmerter jeg har, tror ikke det siden smerten kom fra selve leddet (før har den kommet fra siden på armen) - var som om noen drev og pirket med kniv der i går kveld.. Fikk en inflammasjonskur av legen for noen uker siden som gjorde hverken fra eller til.

martina sa for siden:

Jeg har også ganske bra effekt av Naproxen kombinert med Paracet, Voltaren tar ikke mine smerter.

Lillebille sa for siden:

Globentyl, acetylsalisylsyre, finnes det fortsatt? Lignende er vel Dispril, Globoid, Albyl-E etc…
Jeg hadde en stor svulst i underlivet for en del år tilbake, den trykket på diverse nerver nedover i det ene benet, og det var vanvittig vondt! Hele tiden, dag og natt, uke etter uke, før den omsider, etter en del feildiagnostiseringer ble operert vekk.
Det eneste som hjalp mot smertene var Globentyl. På sykehuset ville de gi meg paragin forte og lignende, men det hjalp IKKE! :o

Det eneste som hjalp var Globentyl..med masse vann til.

trillian78 sa for siden:

Aspirin er vel acetylsalisylsyre?

Jeg sverger også til acetylsalisylsyre, men da i form av treo brusetabletter fra Sverige. De er gull for hodepine.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.