< Tilbake til oversikten

Holdbarhetstid på kjøtt

Serenio sa for siden:

Jeg fant her i går en stor indrefilét av svin liggende i matkassen på balkongen... Den har gått ut på dato den 9. nov (er vel 16. i dag?). Første instinkt var å la den gå i søpla, men den ser helt fin ut og den lukter absolutt ingenting. Hva tror dere, skal vi tørre å ha dette til middag i dag?

Carisma sa for siden:

Hvis den er vakumpakket er det ikke noe problem. Og du kjenner på lukta når du åpner om den er ok :ja:

Serenio sa for siden:

Den har ikke vært vakuumpakket, bare sånn vanlig isoporbunn med gladpack på. Ah. Jeg tror vi prøver, jeg. I verste fall så får vi bare hive det og finne noe annet.

Carisma sa for siden:

Som sagt kjenner du det fort på lukta :ja:

Serenio sa for siden:

Det smakte i hvertfall helt som det skulle, så vi satser på at det gikk bra.

Gracella sa for siden:

Er det ikke slik de mørner kjøtt, da?? Lar det henge kjølig i lange tider?? :confused:

Ellers var det en vetrinær som sa en gang at "Man kan ete fanden sjøl, bare man steker og koker ham lenge nok". Det gjelder nok for mat som er litt over dato også ;)

martefie sa for siden:

Det er en "best før"-dato ikke en "råtten etter"-dato. Nesa og smaken er de beste til å vurdere om mat er dårlig eller ikke.

(Mørning av kjøtt er jo i grunnen å la det råtne litt, da...)

Grovsnus sa for siden:

Så lenge det ikke er grønt belegg, og likta er god er det OK. Hvis den kommer etter deg når du åpner kjøleskapet er det i grenseland :p
Mvh Grovsnus
Ha en fin biff

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.