Hvor mye vekt bør jeg egentlig legge i å drikke en del farris? Jeg liker Bonaqua mye bedre.....selv om jeg vet at den ikke inneholder samme mengder salter og mineraler.
Drikker en god del rent vann da - og så tenker jeg litt på de stakkars tennene som får syrebad hver gang man hiver inn på farris o.l.
Jeg kan rett og slett ikke fordra Farris og har ikke drukket en dråpe så lenge jeg har holdt på med lavkarbo!
Du får vel heller salte maten bittelitt mer om du mener du trenger mer salt!:p
Ser Panterpia nevner syrebad for tennene.
Søstera mi har sånn sodastreamer. Tilsetter bare kullsyre i kjøleskapskaldt vann. Deilig!
Tviler på at det er mye syre i det om det blir tilsatt kullsyre på denne måten(?)
Vannet får faktisk en god saltsmak av bare kullsyra også, så jeg vurderer faktisk å kjøpe meg en sånn maskin sjøl.
Jeg tror ikke kullsyre er skadelig for tennene. Det har aldri jeg hørt i alle fall. Nå drikker jeg ikke så ofte farris, fordi det er dyrt når jeg ellers har så stort vannbehov.
Jeg drikker Taffelvann fra Rema når jeg trenger variasjon fra vannet. Den er mindre salt enn farris, og passer derfor bedre å tilsette ting i. Favoritten min er en neve forsne bringebær, da smaker det ordentlig bringebærbrus!
Ja, sånn forresten apropos det med syre. Jeg kom til å tenke på at faren min, sjølveste Farris-friken drikker en til to halvannenlitere blå eller gul om dagen! Og det har han gjort så lenge jeg kan huske. Nå blir dette veldig anekdotisk, ettersom min familie på farssiden har helt eksepsjonelt sterke tenner (hvilket jeg heldigvis har arvet!), og han har aldri hatt et eneste hull!
Det er jo Bon Aqua Lemon som står der, ikke naturell. På samme måte er det antakelig bare naturell Farris, ikke de smakstilsatte som står der. Eller misforstår jeg noe nå?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.