< Tilbake til oversikten

Pizzabunn-oppskrifter for ketolyse?

smiley75 sa for siden:

Hei, dette ligger sikkert en eller plass i forumet, men blir litt usikker om det gjelder lavkarbo eller ketolyse oppskrifter, så spør her heller :)

Kan dere som har gode oppskrifter på pizza bunn legge de her? Jeg har prøvd den som står bak på bakemiksen, men den syntes jeg ikke var noe god, må ha fredagspizzaen som vanlig, men trenger en god bunn!!!

Setter stoor pris på oppskrifter :):):)

TanteGrusom79 sa for siden:

Jeg forsøkte meg nylig på en paioppskrift, som jeg innbiller meg kan fungere fint som pizzabunn også. Jeg er ekstremt dårlig på å måle, så dette blir ca. mål..

1 egg
1 ss olje
1 beger Cottage Cheese

• Bakemiks/soyaprotein (tipper 1-2 dl) til man har noe fornuftig deig-emne å jobbe med (deigen skal være smuldrete)

Oppskriften er opprinnelig med smør, men jeg prøvde cottage-cheese som et magrere alternativ og syns det funket kjempefint. Trykk deigen relativt tynt ut på et bakepapir eller i en paiform.. forhåndsstekes ca 5 min før man fyller på med det man ønsker :)

Torkil sa for siden:

:)Hei
Ovenstående oppskrift fungerer også godt med revet ost. Spre den ut på bakepapir så tynt som mulig. Gjerne med oregano og presset hvitløk om man ønsker smak.
Men jeg får best resultat med en lind røre.

God helg
Torkil:D

Filakia sa for siden:

Mener du da revet ost istedetfor cottage cheese, eller i tillegg til?

Og hva betyr "en lind røre"?

sirine sa for siden:

Bakemiks/soyaprotein hva er dette???

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.