< Tilbake til oversikten

Lindas festwok

Linda Kristin sa for siden:

Jeg elsker wok, og da spesiellt sausen. Laget en wok idag som var skitgod, syntes jeg ihvertfall, så jeg legger den ut her. Alle ingrediensenen er målt etter det jeg tok oppi, men mengden kan man jo regulere selv.

Wok:

• 150 g kalkun-/ kyllingfilet (0 kh)

• 20 g paprika, rød (0,8 kh)

• 50 g løk, gul (2,5 kh)

• 100 g sopp, sjampinjong (0 kh)

• 80 g squash, Zucchini (1,6 kh)

• 80 g blomkål (1,6 kh)

• Tandoori masala krydder, black boy

• Paprikakrydder

• Olje til steking
    Saus:

• 100 g coconut milk, Santa Maria (1 kh)

• 30 g kremfløte, Tine (0,87 kh)

• Meksikansk chilikrydder

• Skjær kalkun-/ kyllingfileten i terninger, strimler eller hva som måtte passe og krydre lett med Tandoori masala krydder. Stek så kjøttet i en wokpanne eller vanlig stekepanne. Legg de på en tallerken når de er ferdig stekte.

• Skjær alle gr. sakene opp i passe store biter og stek de i en wokpanne eller stekepanne til de er akkurat passe knasne. Krydre med litt paprikakrydder.

• Bland sammen kokosmelken og litt meksikans chilikrydder i en liten bolle.

• Hell kjøttet tilbake i woken og tilsett kokosmelken. På slutten av koketiden, når du føler at sausen er nesten ferdig så tilsetter du fløte og lar det koke litt til sausen er passe tykk.
    Sum KH i hele retten ble på 8,37 i følge matvaretabellen og diett.no
    Fordeler man dette på 2 posjoner så er det ikke ille.

Smaklig måltid:D

Charlott sa for siden:

Hørtes deilig ut ! Den skal testes :o)

sirimor sa for siden:

Takk for fristende oppskrift, må prøves:D

Linda Kristin sa for siden:

Bare koselig.
Har spist denne i 4 dager jeg nå. Bare variert innholdet av gr. saker så jeg ikke går over karb. grensa. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.