< Tilbake til oversikten

HASTER-kan jeg bruke disse?

Elinengelen sa for siden:

jeg har en pakke med yelllow split peas. Driver med lørdagskveldsen. Hva er disse og kan jeg bruke sånne?er de lavkarbo?

Kitt sa for siden:

Dersom det er det samme som gule erter, er de ikke særlig lavkarbovennlige, nei!
41,4g karber!:eek:

Jeg vet jo ike hva det er innbiller meg at det er linser, de er små til å være erter lissom

Kitt sa for siden:

Peas er da erter! Eller....?

I følge ordboka er det det samme som gule erter!

The Cat sa for siden:

Innbiller meg at du skal holde deg unna sånt når du går på ketolyse. Mer en Fedon-ting med erter, linser osv :)

jo, men de er så små som linser. Men jeg driter egenlig i det nå, for nå har jeg spist, og det var yammy. Har elendig matlyst for tiden, spiser omtrent ikke, så nå gir jeg egentlig litt f... innimellom.:D

Ketorine sa for siden:

Gjort er gjort og spist er spist:-)
Split peas er i allfall delte gule erter. Ble nyskjerrig og måtte sjekke på wikipedia.

Margrethe sa for siden:

Split peas har heldigvis lav GI. Jeg som følger South Beach kan spise dem, så da er det ikke det verste du kunne spist - er langt unna potet.

Det er jo pr 100 g tørrvare, og jeg hiver ikke i meg store mengder med sånne da. Er jo bare tilbehør.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.