Har et lite hjertesukk fra min søster som også prøver Ketolyse for å gå ned.
Hun har nå prøvd i et par uker,men vekta går ikke ned.Spiser helt riktig ifølge mine observasjoner. Hun har riktig nok litt høyt blodsukker,men ikke diabetes i følge legen.
Jeg mener å huske å ha lest noe om en extremvariant av ketolyse for å få i gang vektnedgangen hos folk med dette problem. Er det noen som vet noe?
Hun har nok insulinresistens, selv om doktoren sier hun ikke har diabetes. Nå er kanskje et par uker uten særlig nedgang litt for kort tid til å forkaste kuren. Skaldemann forteller om enkelte av hans disipler at det tok 2-4 mnd før de begynte å gå ned. Han forklarer det med at kroppen først må bli "frisk", i dette tilfellet få ned insulinmengden i blodet.
Søsteren din kan be om å få sjekket c-peptid for å se etter insulinresistens. Her er litt info om det: www.lommelegen.no/332330/vekt-og-c-peptid
Ekstremvarianten på Ketolyse du snakker om var kanskje å kutte ned på kcal til ca 1400-1600 pr dag?
Du finner tråd om det under kostholdsfilosofier - Atkins.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.