< Tilbake til oversikten

Problemer

viet60 sa for siden:

Har et lite hjertesukk fra min søster som også prøver Ketolyse for å gå ned.
Hun har nå prøvd i et par uker,men vekta går ikke ned.Spiser helt riktig ifølge mine observasjoner. Hun har riktig nok litt høyt blodsukker,men ikke diabetes i følge legen.

Jeg mener å huske å ha lest noe om en extremvariant av ketolyse for å få i gang vektnedgangen hos folk med dette problem. Er det noen som vet noe?

Homer Simpson sa for siden:

Hun har nok insulinresistens, selv om doktoren sier hun ikke har diabetes. Nå er kanskje et par uker uten særlig nedgang litt for kort tid til å forkaste kuren. Skaldemann forteller om enkelte av hans disipler at det tok 2-4 mnd før de begynte å gå ned. Han forklarer det med at kroppen først må bli "frisk", i dette tilfellet få ned insulinmengden i blodet.
Søsteren din kan be om å få sjekket c-peptid for å se etter insulinresistens. Her er litt info om det: www.lommelegen.no/332330/vekt-og-c-peptid

Ekstremvarianten på Ketolyse du snakker om var kanskje å kutte ned på kcal til ca 1400-1600 pr dag?

Carisma sa for siden:

Eller bare følge reglene for atkins induksjon et par uker for å sjokke kroppen litt?

fleur sa for siden:

Hei. Lurer på Atkinsen sjokk er?

Carisma sa for siden:

Ikke Atkins sjokk, men Atkins induksjon :D

Du finner tråd om det under kostholdsfilosofier - Atkins.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.