< Tilbake til oversikten

Fettforbrennende treningstips

mofe sa for siden:

Viser til artikkel;

www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=5191

Paster den også jeg, tilfelle noen er så late at de ikke orker gå inn på tråden ;)

Aline sa for siden:

:D greit å ha en GRUNN til å trene annenhver dag...
når jeg først setter igang på treningsstudio (som jeg skal når jeg kommer tilbake til Bergen) så har jeg en tendens til å trene masse masse for så å ikk gidde mere etter en stund... (høres det kjent ut...?? :D)

takk, Mofe :)

Marianne sa for siden:

Oi, oi, oi - det hørtes kjent ut! :D marianne

cath sa for siden:

Dette høres kjent ut... Jeg har begynt å trene hjemme fordi det gjør det lettere for meg å holde ut. Kommer meg ikke til treningsstudio.

Elliptical trainer sa for siden:

Vil bare bekrefte det med hvile er like viktig som trening.

Etter hard trening(dvs. mer enn en spasertur) trenger kroppen hvile.
Vanligvis er 48 timer med hvile det som foreslåes før en skal bruke de samme musklene igjen.
Dvs. de som ”bare må trene” hver dag må variere på hvilke muskler(grupper) de trener så det blir 48 timer mellom hver gang de samme musklene er i aktivitet igjen.
Kan henvise til diverse web-sider, men dette er en generell akseptert tommelfingerregel blant de som trener.

Tommelfingerregler om hva som teller som "Hard trening":
Cardio-trening(Hjerte og lungesystemet): Pulsen i over 120 i 20 minutter.
Styrketrening: Du greier ikke mer enn 8-10 repetisjoner av øvelsen. (Det jeg kjenner til. Driver ikke med styrketrening selv.)

OBS:
Obligatorisk når en snakker om å begynne hard trening: Ta legesjekk!

Og den eneste sjekken som virkelig er fornuft i på om kroppen din tåler hardtrening er ArbeidsEKG.
Dvs. du blir utrustet med mange ledninger som måler hjerterytme og plassert på en ergometersykkel eller tredemølle og får beskjed om å sette i gang.

Du kan få foretatt en Arbeids-EKG-test mange plasser.
Søk på nettet etter tilbud eller det som jeg gjorde:
Gikk til fastlegen min og ønsket det.
Fikk rekvisisjon til Betanien her i Oslo.
Møtte opp.
Syklet med ledninger under oppsyne av en pleier.
En hjertespesialist kom etter hvert inn og så på papirutskriften.
Sa ”du er frisk” og synlig mistet interessen for meg. :D

ET

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.