Oj, tror jeg har gjort en mega feil......har trodd at jeg kunne spise masse ost da det inneholder mye fett og lite karbo, for det står bak på pakken. Har også spist en del fårepølse etc. Lettvint å hive i seg på tur ut døra el som en liten snack innimellom...not good...har dere erfaring med å spise en del ost? Funker det dårlig i denne kuren?
Ost kan være en partystopper for noen. Men det er mange som spiser store mengder ost og går ned i vekt....
Du må nok nesten bare se an vekta litt - går du jevnt og trutt ned selv om du spiser ost er det ingen grunn til å slutte.....
Men ikke brunost da....
Leste på en av linkene som ligger inne her. En guide for nystartede ketolysere, stod listet opp en del ting. deriblandt at man ikke skulle spise mer enn 75-100 gr ost pr dag. Jeg har spist iallefall 200 gr pr dag, elsker ost og det er enkelt å stappe i munnen sammen med fårepølse e.l
Var litt streng den guiden....for meg er ost viktig og til hjelp når behovet for noe godt melder seg....
Hva med rødvin? Har lest på en mat guid,en liste over nesten alt som finnes av mat og drikke , at det ikke er mye karbo i vin. Stemmer dette? Er velig glad i vin og 2-3 glass går fort ned på fredags kvelden (ja og lørdags kvelden he he )etter at man har funnet godstolen og fjernkontrollen:-)
partystopper p.g.a. høyt innhold av salt, blinder vann. ikke fett. Også mye proteiner, selvom vi bare omdanner proteiner(nedbryter,da) til aminosyrer som blir omdannet(oi,så fort) til Gluktose, som blir brukt i hjernen.
den omdanner det ikke og bare tilføyer det til cellene.
Så jeg står fast på det med saltet! :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.