Jeg er litt lei av egg og mat som smaker egg.
Syns alt jeg prøver av oppskrifter jeg finner her inne er egge konsistens eller smak.
Jeg har lyst på pannekaker og kjøpte bakemix i dag. Vil ha noe som smaker godt. Trenger bare spise en.. :rolleyes:
Og et annet spm, hvor mange oste chips kan man spise daglig?
Jeg har vel litt mer ketolyse kosthold nå, men ligger på ca 50 karber daglig. Spiser egg, kjøtt, nøtter og ost for det meste.
Oste chips har jeg fått dilla på, og hjernen henger ikke helt med enda, den vil spise, selvom ejg ikke føler sult. Kan jeg lage meg oste chips av 4 skiver norvegia lett ost til kvelden?
Hei!
Må først presisere, jeg er ingen ekspert, men har tatt av en del på Ketolyse selv.
Jeg er litt usikker på om jeg fortår innlegget ditt rett, men jeg føler at du blander begrepene litt..På en ketolyse diett er 50g karber alt for mye, generelt er vel regelen mellom 15 og 20 ca. ogde fleste av disse bør komme fra grønnsaker.
På Ketolysekur kan man i utgangspunktet spise så mye ostechips (nesten) man bare orker, men hvorfor velger du en mager lett ost når du går på lavkarbokost? Fettet i osten er en kjekk måte å få i seg nok fett.
På en Ketolysekur er det kjempeviktig å få i seg nok grønnsaker,og nøtter generelt bør vel strengt talt ikke være en del av dagen mat. Det bør være noe man unner seg en håndfull av som kos.
På min runde med ketolyse, spiste jeg en hel bakeplate med ostechips til kvelds.
Når det gjelder eggesmak, kan jeg desverre ikke bidra så mye..Jeg syns selv en del smaker egg. Etter jeg begynte å lage mikrobrød (hakkete mandler, smeltet smør, ett egg, litt salt, tre min i mikro) syns jeg det ble mye lettere. Jeg varierte med litt kanel og splenda i røren hvis jeg hadde lyst på noe med litt søt smak, nesten som kake.
Jeg vil anbefale deg å lese deg godt opp om de forskjellige kostfilosofiene, slik at du slipper å blande begrepene. Lavkarbo er jo bare en samlebetegnelse på mange (ganske forskjellige) kostholdsretninger.
Lykke til videre!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.