< Tilbake til oversikten

Hva regner man med?

beate sa for siden:

Om det f.eks står på pakken med blomkål/broccoli at den inneholder 2 gram karbohydrater pr. 100 gram vare, men lenger ned står det at det også inneholder 2 g kostfiber pr. 100 gram. Skal jeg regne inn dette tallet også da slik at det blir 4 karber pr. 100 gram? Eller skal jeg bare regne 2 karber? Blir ikke enig med meg selv her for såvidt jeg vet ligger jo tallet for sånne vanlige hele blomkål/broccoli på rundt 3 karber pr. 100 gram så nå er jeg jammen usikker her. Men regner med noen her på forumet har klare svar på dette :p

Yonah sa for siden:

Du skal da ikke regne kostfiberet i tillegg til oppgitt karboinnhold. Du skal regne oppgitt mengde karbohydrater.

beate sa for siden:

Ok, da er vi enige. Men skjønner ikke hvorfor det står oppgitt bare 2 gram karbo pr. 100 gram på posen når det ifølge matvaretabeller er rundt 3 karbo pr. 100 gram for blomkål/broccoli? Noen som kan forklare meg dette????

Yonah sa for siden:

Må være en feil? Hvilket merke var dette? Blomkål/brokkoli inneholder ca 3g pr 100..

beate sa for siden:

Oi, husker ikke helt. Findus eller noe sånt regner jeg med. Jaja, har nå spist opp hele posen alene jeg :p Stekte koteletter og slang opp grønnsakene slik at de ble stekt i masse fett. Jammi! :D Men de krymper jo noe så grasalt da. 500 gram broccoli/blomkål ble ikke akkurat så mye som jeg trodde innen alt var stekt, kunne jo spist opp hele posen jeg uten problem i tillegg til 1 1/2 kotelett! :eek:

Carisma sa for siden:

Da har du nok for lite fett i måltidene :ja:

beate sa for siden:

Hehe, nei tror ikke det. Fører logg så jeg ser hvor jeg ligger sånn ca :)
Er vel mere det at etter at jeg ble gravid siste gang (i fjor) og ihvertfall da jeg begynte å amme for snart 7 måneder siden så har jeg fått en enorm appetitt og kan spise virkelige STOOORE måltider. Blir ikke mett hvis ikke!!! :confused: Aner ikke hvordan jeg skal komme meg tilbake til mitt gamle jeg. Ammer jo litt enda, men ikke så mye som før så jeg skjønner ikke at det ikke begynner å regulere seg tilbake til "som før" tilstand igjen. Men kanskje kroppen har for mye hormoner ennå i og med at jeg ammer selv om det er lite?

Carisma sa for siden:

Nå har jeg ikke peilign på amming, poenget mitt var at det er fettet man blir mett av.

beate sa for siden:

Joda, skjønte at du mente det og det er jo faktisk sant! :p Men synes igrunn jeg spiser nok fett jeg, men mulig jeg kan spise enda mere da. Ligger jo på 70 - 75 % stort sett og det er jo bra, og spiser rundt 1800 - 2200 kcal pr. dag så vil jo tro det skal være nok mat da.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.