< Tilbake til oversikten

Ribs på TGI Fridays

Photobscura sa for siden:

Jeg har fått en helaften med mat og vin på en restaurant etter eget ønske av venninna mi i trettiårsgave, og har da tenkt på TGI Fridays, ettersom jeg alltid har hatt lyst til å sette tenna i ordentlig amerikansk spare ribs!
Men her var det jo veldig mye å velge mellom :D Er det noen som har vært der og prøvd ribs-menyen som kan komme med noen hjertelige anbefalninger? Gjerne om apetizers også! Er servicen ok? Har de bra vin der? En litt tung rødvin burde vel passe til rødt kjøtt, og er de kule på å bytte ut fries med f.eks salat?

NinaOp sa for siden:

oioioi, ribsene er dødsgode!!!! Jeg elsker den som er Jack Daniels marinert:sikle:
Det er sikkert en del sukker i glaseringen, men det kan man vel tillate seg en sjelden gang..? De har sykt god biff også forresten! Har aldri drukket rødvin til maten der, men tipper at en litt kraftig en ville passe bra ja. Jeg har alltid fått ekstra grønnsaker, fks brokkoli når jeg har spurt om det. Gled deg!!

NinaOp sa for siden:

Glemte forrettene da.. Potato skins er nydelig, bare kast skallet, hehe. Fylt med deilig ost og serveres med rømme! Jalapeno poppers er snaskens også, om du liker mat som er litt sterk (ikke veldig da) Så har du Mozarella-dingsene, ett must for alle oste-elskere!

Ja, poppersene og mozarella-dingsene syntes jeg også så veldig fristende ut. Kunne kanskje vært verdt forsøket å sende dem en mail om innhold i marinaden? For en gang skyld så kan det jo gå, det er vel grenser for hvor mye sukker de kan ha i en marinade, og når det ellers er så fet mat så vil jo blodsukkerstigningen begrenses også.
Takk for input :)

Carisma sa for siden:

En helaften på fridays bør uten tvil inkludere minst en strawberry daquiri også! En diger en! :lol:

Trukke det :p

Har sendt mail til dem nå! :)

Viclin sa for siden:

Det eneste spiselige (drikkelige :p ) På Friday's er Strawberry Daiquiri.

Jeg spiste biff der for 10-11 år siden. En stusselig tørr sak, nesten uten tilbehør. Så prøvde jeg igjen for en måned siden, og tok da hamburger. Den var så brent at det var helt grusomt å spise. Og selvfølgelig tørr. Ikke fikk vi drikke heller. Vinglasset mitt ble jo tomt med det samme omtrent, men ingen fulgte med på at vi trengte mer drikke. Vi måtte hele tiden mase, og da glemte de gjerne halvparten av oss. Godt jeg hadde bedt om en mugge vann, så jeg i alle fall hadde det.

Dette var på Karl Johan. Siste gang jeg spiser der i alle fall. Nå har de fått to sjanser, og maten var like forskrekkelig begge gangene.
Men de er gode på Strawberry Daiquri. :D

Strawberry d. tror jeg blir i søteste laget for meg, vil gjerne unngå sukkersjokk :p
Nå kom jeg på at jeg og søstra mi spiste der for en del år siden, hun spiste burger, jeg veggisburger, og at maten var helt fantastisk god, men at servicen sugde. Jaja, jeg vil ha ribs :D

NinaOp sa for siden:

Jeg har aldri opplevd noe negativt med servicen der jeg. Alltid mye folk, så de har det selvfølgelig travelt, men upåklagelig service! Har alltid fått perfekt stekt biff, selv om jeg er supersær på hvordan jeg vil ha den. Jeg foretrekker den nye på Aker Brygge, har vært der de siste gangene. Og Strawberry Daiquri er nyyyyydelig!!!
Kanskje service har blitt bedre med tiden, mye svensker som jobber der.

Carisma sa for siden:

De lager drinker fra bunnen, så det er ikke noe stress å be om uten sukker. Vi var 5 stk på aker brygge tidlig i høst, og alle hadde sære ønsker med drinkene. De fikset det helt uten å hverken ble sure, eller surre til.

Og ja, jeg hadde skygget unna Karl Johan. Der er det mye stress og dårlig service. :ja: Vi var endel på den ved saga kino før, den er helt grei men ofte mye folk/unger i kinotida. Aker Brygge tror jeg også er den beste for tida.

Kult! Om de kan lage den sukkerfri er det jo nema problema :D
Og takk for tips om sted! Tenkte jo bare på den i Karl Johan, for det er den eneste jeg vet om :)

Carisma sa for siden:

Har vært endel på den på Karl Johan i jobbsammenheng, og det er greit nok siden man da som regel er i et eget rom i kjelleren. Men var der en gang bare to stk, og vi havnet innerst i et hjørne og hadde flaks om vi så en kelner hele kvelden :D

Viclin sa for siden:

De andre er kanskje bedre enn på Karl Johan, ja. Dette var nede i kjelleren der, den inngangen ved siden av utestedet. Inne på selve utestedet har jeg alltid vært fornøyd med servicen.
Men maten var stusselige greier altså.

jvb sa for siden:

Den "hemmelige" oppskriften på Jack Daniels glasuren er visstnok:

www.topsecretrecipes.com/recipedetail.asp?sessionid=&login=yes&id=100&agree=yes

(Virker ikke helt usannsynlig, utifra hvordan den smaker, men det må da være mer enn en spiseskje JD i den?)

Mye sukker og annanasjuice isåfall, men har ikke tatt meg bryet å legge sammen tallene. Personlig ville jeg gått for noe annet.

Edit; jackdaniels meats jackdanielsmeats.com/images/products/BabyBackRibsNutrition.jpg
Edit; fant næringsinnhold på den glazing'en:

Serving Size 1 (109g)

Recipe makes 8 servings
Calories 181
Calories from Fat 5 (3%)
Amount Per Serving %DV
Total Fat 0.7g 1%
Saturated Fat 0.1g 0%
Monounsaturated Fat 0.4g
Polyunsaturated Fat 0.1g
Trans Fat 0.0g
Cholesterol 0mg 0%
Sodium 403mg 16%
Potassium 225mg 6%
Total Carbohydrate 44.1g 14%
Dietary Fiber 0.3g 1%
Sugars 39.9g
Protein 1.2g 2%

BlirFjong sa for siden:

Har de ikke flere typer ribs da?
Trenger jo ikke å velge JD ribsene.. De syns jeg faktisk er litt i overkant søte. Men smakte noen andre der en gang som var DRITGODE :D
Husker bare ikke hva de heter.... hihi..

Hjertelig takk, jvb! Jeg fikk svar fra Fridays på mail, men seff sto det ''inneholder bl.a'', og en oppramsing av løk, whisky, cayenne etc ... Men jeg sendte en mail til og spurte om det inneholdt sukker og hvete, og fikk til svar at marinaden inneholdt en ubetydelig mengde sukker, og ikke hvete. En ubetydelig mengde er tydeligvis 1 1/3 cup, som omtrent er to og en halv dl ... Hvor mye kjøtt som er til denne mengde marinade er jo ikke så lett å vite.

NinaOp sa for siden:

da kan du jo kanskje velge babyback ribsen? Den har jo ikke slik marinade, den har noe barbequemarinade, så du slipper ikke helt unna det klinet. Da må du i så fall velge biff da, og det blir jo ikke helt det samme..

SusieBlues sa for siden:

Jeg elsker ribs og likte veldig godt TGI sin (husker ikke hvilken). Superblid dame på Karl Johanstedet som gjerne ga oss ekstra salat/grønnsaker i stedet for annet tilbehør.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.