< Tilbake til oversikten

Sukrin melis!

Kitt sa for siden:

Tusen takk for tips!
Mon tro om den gjør seg bra i kransekake?:rolleyes:

Yonah sa for siden:

Ja, si det? Jeg vil lage kransekake stenger til jul, og om det funker med sukrinmelis, da bruker jeg det.

Supera sa for siden:

Jeg har to pakker med dette, men har ikke fått brukt det enda. Men det er jo malt skikkelig opp og ser akkurat ut som melis. Så det er nok genialt når jeg en gang skal lage noe kake-greier. :snill:

Anom sa for siden:

Noen som har prøvd om det funker?
Har så lyst på kransekake i jula.

Lillebille sa for siden:

Trenger en å kjøpe sukrinmelis? Jeg kjørte litt sukrin i en beholder som følger med stavmikseren (med en kniv som går rundt) og det ble akkurat som melis...:)

Anom sa for siden:

Kanskje like greit.
Men, kan en lage kransekake med dette?

Lillebille sa for siden:

Det har jeg ikke forsøkt. Har bare laget en liten porsjon marsipan og det gikk bra, men den stekes jo ikke.

Anom sa for siden:

Ok :)

Lavola sa for siden:

Sukrin egner seg overhode ikke til kransekake. I en ordinær oppskrift er det like deler malt mandel og melis (eller sukrin) og jeg tror kanskje det er mengden som blir feil. Det smaker alldeles forferdelig av dette isende, kunstige greia som Sukrin smaker "bart". Anbefales IKKE!!! Jeg har bakt andre ting som ble relativt OK, men det er greiest om Sukrin mengden er lav, ellers får man denne ekle smaken.

Nannah sa for siden:

Kansje går d bedre med halv mengde sukrin og resten flytende Natren?
Det bruker jeg somregel i kakeoppskrifter.

Valeriana sa for siden:

Jeg har laget kransekakestenger med sukrin melis og syntes det ble veldig bra! Her er min oppskrift:

Kransekakestenger:
300 g mandler
150 g sukrin melis
2 eggehviter

• Kjør mandlene foodprosessor til de er helt finmalte.

• Bland sukrin melis godt sammen med de malte mandlene.

• Tilsett eggehvitene og bland sammen til en seig masse

• Form kakedeigen til stenger og legg de på bakepapir

Stek i 20 min på 160 grader. Dette gir seige kaker. For hardere og sprø kaker kan de stekes på høyere temperatur eller lenge tid.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.