... noen som kan hjelpe meg litt? Jeg går selv på en slags lavkarbo (candidadiett) og nå har jeg gått ned ganske så mange kilo :D Det har inspirert min litt for runde stefar som er veldig glad i mat, og veldig glad i fett. Jeg har gitt ham en del tips fra min diett, men jeg tenkte jeg skulle kjøpe en bok til ham til jul så det blir litt enklere å følge. Men spørsmålet er jo hva jeg skal anbefale ham...
Jeg tror ikke han bør gå på ketose e.l., det blir nok for heftig. Men er det noen av de andre diettene som passer for en som er glad i mat, fett og fete meieriprodukter?
Hei,
De fleste er av den oppfatning av at man ikke behøver å redusere fettmengden før 72 kh pr dag, ref Lutz bok Bedre uten brød.
Vet at mange mannfolk liker å lese Skaldemann, selv om du synes ketose kan være litt heftig…
Jeg tror ketose kan være uheldig for de som går på f eks Marevan. Torkil anbefaler det ikke.
En jeg kjenner fikk skikkelig rot med INR-verdiene sine etter noen dager i ketose, og brukte flere måneder på å justere medisinene til hun nådde normalt nivå igjen.
Greit å vite i alle fall for den som skal vurdere hvor lavt man skal ned i karber.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.