< Tilbake til oversikten

Drikke

Hillelille sa for siden:

Jeg drikker nesten bare vann. Helt vanlig, enkelt vann fra springen, uten noe dilldall oppi. Det hender jeg supplerer med ett glass melk, eller ett glass brus men dette blir da altså mer og mer sjelden.

Nå er jeg jo i posisjonen at jeg LIKER vann da...så det er j ogreit, men det blir vel kanskje en smule ensformig for kroppen i lengden?

BlirFjong sa for siden:

Kroppen har godt av, og trenger vann :)
Minst to liter til dagen! Tror kroppen din er svært fornøyd, jeg ;)

Rin sa for siden:

Tror ikke kroppen din noengang kommer til å få det for seg at den vil ha annen drikke enn vann, nei :D

Alkazelters sa for siden:

Jeg vil tippe at mennesket har hatt vann som eneste kilde til drikke i mesteparten av sin utviklingstid. Skjønner ikke helt din bekymring for at vann kan bli ensformig for kroppen. Den kommer nok ikke til å skrike etter juice og mineralvann.

Hillelille sa for siden:

Mja...mja...jeg spurte en sykepleier for noen år siden hva som skjedde dersom en kropp utelukkende fikk vann, og det var jo ikke oppmuntrende opplysninger. Nå får ikke min kroppe BARE vann, den får jo mat også. Men kanskje kroppen vil syns at det hadde vært bra å få noe å drikke med næringsstoffer i også?

I en amerikansk lavkarboartikkel leste jeg at det var lurt å drikke buljong når man gikk på lavkarbo, pga saltet og mineralene. Jeg kommer ALDRI til å drikke ren buljong, nei fysj altså:p, men kanskje noe annet hadde vært greit å innta fra tid til annen for kroppens del.

Jeg drikker ikke kaffe. Jeg har prøvd å drikke te, men med mindre hell. Jeg drikker ikke saft fordi jeg liker kun husholdningssafta fra sånne store flasker med hank på som man ikke får kjøpt lengre. Jeg har noe råsaft av ripsbær jeg skal prøve en dag jeg får lyst på noe annet enn vann, hehe.

Carisma sa for siden:

Farris er jo også greit å drikke pga mineralene.

Hillelille sa for siden:

Farris er ekkelt. Det smaker...uhm...det smaker tørt, ja det gjør det. Tørt vann, hvordan det nå skulle gå seg til:p

Rin sa for siden:

Men så lenge du spiser næringsstoffer skjønner jeg ikke helt problematikken. :cool:

LenaBeatrice sa for siden:

Til forskjellige tider opp gjennom historien, og enda i forskjellige folkegrupper så spiste/spiser mennesket lavkarbo, altså lite karbo og mye fett.
Men de har da aldri drukket buljong, eller farris for den saks skyld.

Det må da være mulig å klare seg uten hvis man spiser riktig?

jvb sa for siden:

Vil tro at vann som har rislet gjennom en myr før det blir drukket inneholder en haug med mineraler som vi ikke har i springvann i dag :) Det er jo kjempeforskjell på smaken på en kopp iskaldt vann rett fra bekken på fjellet og springvannet her hos meg iallefall. Men ja, buljong tviler jeg sterkt på var noe særlig vanlig :)

Yonah sa for siden:

Kvaliteten på vannet kommer kanskje litt an på hvor man bor? Jeg fikser ikke vann fra springen i Oslo ( les riksen og ullevål, jeg spyr, det smaker grusomt og helt kunstig)...
Vi har vann fra egen brønn( oppi ei myr her, men ikke skikkelig myrvann det smaker mye av) og det smaker friskt og deilig og jeg tror ikke kroppen min trenger anna drikke. Men jeg drikker altså kaffe, grønn te og brus nå og da, men dette er jo ikke akkurat drikke med næringsstoffer man trakter etter da;)
Næringsstoffene kommer gjennom maten og noen mineraler fra vannet, det burde holde, det holdt for forfedrene våre.

Jonblund sa for siden:

I en amerikansk lavkarboartikkel leste jeg at det var lurt å drikke buljong når man gikk på lavkarbo, pga saltet og mineralene. Jeg kommer ALDRI til å drikke ren buljong, nei fysj altså:p, men kanskje noe annet hadde vært greit å innta fra tid til annen for kroppens del.

Jeg vet ikke om dette er svaret på det altså men når undertegnede var i utenlandstjeneste for forsvaret fikk vi beskjed om at vi skulle putte litt buljong og salt i vannet. Dette var pga at vannet skulle bli tatt opp i kroppen. Og at kroppen skulle holde på vannet.

Carisma sa for siden:

Jeg syns oslo-vannet er kjempegodt :D Men ikke alle plasser da... Foreldra mine har vann fra egen brønn, og det smaker helt forferdelig. Flatt og dødt. Jeg klarte faktisk ikke drikke rent vann før jeg flytta hjemmefra. Og på våren er det udrikkelig, pga at det smaker og lukter myrvann. Kan nesten ikke koke ting i det engang, for lukta og smaken setter seg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.