< Tilbake til oversikten

Hvor mye avokado på Lindbergs?

Yonah sa for siden:

Jeg har ikke boka her og jeg har ikke tenkt på å sjekke ut avokado fordi jeg liksom ikke likte det...:cool:
Men nå har jeg altså oppdaget at hele hemmeligheten bak det hele var å ha moden nok avokado, så nå spiser jeg guacomole til alt og kunne gjerne tenkt å ha den i salat og.

Men er det noen begrensninger på avokado på Lindberg? Så foreløbig ser det ut til å gå bra med en liten avokado om dagen.

Hadde jeg spist ketogent hadde jeg vel ikke tenkt tanken, men jeg er litt skeptisk enda til å innføre masse fett i tillegg til en del karber..

Nå er det vel helst bare "ubegrensa" av grønnsaker jeg spiser og 2 rugsprø for dagen og kikerter nå og da som er forskjellen på det jeg åt før og nå, så det blir jo ikke så vannvittig mye mere karber, tenker jeg ligger på rundt 50g i døgnet.

Anne sa for siden:

På Lindberg, så er det mengden fett som er problemet med avokado, som du sier. Så da får du bare avpasse den etter hvilke andre fettkilder du tar i deg den dagen.

Dog, veldig sunt fett da:)

Spis gjerne noen proteiner ved siden av (for å balansere litt) , feks reker.
Jeg må helt klart passe litt på kaloriene på Lindberg, men har i perioder spist opptil to avokados pr dag, men da har jeg spist lite annet fett.

Avokado er namme:D

Carisma sa for siden:

På kurset sa de en liten eller en halv stor. :ja:

Rin sa for siden:

www.matvareguiden.no/matvare5438.asp

Avocado inneholder jo nesten ikkeno karber (så lenge man velger de med svart/knudrete skall i alle fall, såvidt jeg har forstått) så jeg ville ikke vært så redd for dem ved ketogen kost heller. :)

EDIT: ...og så leser jeg om igjen og legger merke til at det er fett som er spørsmålet, ja. tåkehode ;)

Anne sa for siden:

:ja:

Yonah sa for siden:

I løpet av en dag?
Spiser den som tilbehør, så jeg får i meg proteiner ved siden av og ikke noen andre fettkilder til.. Så lenge velta går nedover er det vel ok, og stopper den får jeg heller se på inntaket?
Godt mulig jeg spiser så få karber at det ikke har så mye å si, at jeg tåler en del fett altså..

Trolljenta sa for siden:

Nei, det er ikke iløpet av en dag, men fettdelen i ett måltid.

Yonah sa for siden:

ÅÅÅÅ, da ble ting bedre! Takk!

Da kan jeg spise en slik liten spisemoden avokado fra bama da om jeg skulle spise så mye. Og det betyr at jeg kan spise avokado et par tre ganger om dagen om det skulle skje?

Da får jeg raide forumet for hva man kan bruke dennne fantastisk grønne frukten til... Det er pga fargen jeg ikke har gitt opp å prøve å like avokado, for fargen er bare helt herlig der nærmest skallet!

Carisma sa for siden:

Forsåvidt, men de anbefalte uansett bare å spise det en gang om dagen. Så det blir pr dag likevel.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.