Nå vet jeg ikke hvor mye krabs som er i Italiensk krydderblanding. Noen som vet?
Ihvertfall får jeg totalt 2.3 karbs for hele bunnen, eventuelt det som er i blandingen. Uansett, ikke mye. Om noen er uenig om karb tellingen så gi beskjed, er mye forskjellig info der ute.
Jeg valgte å ikke har Splenda i som stod i oppskriften, og jeg brukte linfrø olje.
Blandet alt det tørr, hadde egg og det våte i og blandet sammen.
Jeg haddet klippet til et bakepapir slik at det passet i mikroen. Tok ut fatet og smørte "deigen" på bakepapiret på fatet. Inn i mikroen på max i 1min40sek. Den er fremdeles litt myk.
Så satte jeg en stekepanne på middels varme. Hun skrev ha i olje, jeg brukte ikke noe. Jeg vippet bunnen over i panne hvor jeg brunet den på begge sider.
Så hadde jeg den tilbake på bakepairet på en rist. Hadde på det jeg ønsket å ha på og så inn i ovnen i 15min på 200grader.
Jeg hadde på
1 1/2 ss tomatsaus
2 skiver skinke klippet opp
4 peperoni skiver
Gouda ost. (Hadde glemt å kjøpe inn Mozzarella og her stenger butikkene kl 18)
Hvitløkspulver og italiensk krydder.
Dette ble kjempe snadder og bunnen var stiv og fin.
Tror du man kan lage slike bunner og ha i fryseren? Slik at man bare hiver den i ovnen med fyll? Er på jakt etter noen enkelt varianter, til når man kommer seint hjem fra jobben og bare holder på å DØ av sult:)
Denne prøvde jeg i dag, og den var kjempegod! Tenker det er super lunsjmat på jobben også, og lille S skal få den med seg i matpakken sin.
Men hvordan knuser man egentlig linfrø best? Har hørt at det ikke er noe særlig å knuse i hakkemaskin/stavmikser, så jeg prøvde med morter i dag, men det tok jammen laaaang tid og til slutt gadd jeg ikke mer. Bunnen ble bra likevel altså.
Jepp det er det helt sikkert, tror at det kosta rundt 70-80 kr for en halv kilo. ER det helt sikkert at det ikke går an i kjøkkenmaskina da? Evt. kaffekvern kanskje?
Eg fann knuste linfrø på biosjappa i går (det er litt styr å knuse sjølv. Med stavmiksaren flyg dei veggimellom i heile kjøkenet, og i hakkeboksa flyg dei berre rundt utan å bli knust) så eg testa ut pizzaden din i dag, Odinzee.
TUSEN TAKK for glimrande oppskrift! Mikro + steikepanne gjorde verkeleg susen med deiga. Pizzaen er knasande sprø i kantane og "stiv nok" til å holde i handa utan at den heng. :sikle:
Lagde to pizzaer, blandet røra med stavmikser i dag, da ble linfrøene mye mer knust. Fremdeles noen uknuste, men ikke slik at det gjør noe. Og røra ble mye tykkere og lett å smøre utover.
Har lyst til å lage mange av denne og putte i fryseren, det blir super mat når babyen er i hus tenker jeg. =) Og så må jeg kjøpe normanna og ha på.....mmmmh!
Hehe, det er fort gjort:) Jeg er helt ny med dette, så jeg visste ikke om det var jeg som hadde feil tankegang,hehe:) Men bunnen er lagd og står å tørker, jeg er suuuper spent:)
Eg hadde ikkje parmesan i hus første gongen eg prøvde denne, så eg brukte raspa mozzarella. Eg berre køyrde den ei runde i stavmiksarbollen, så det vart litt meir finmalt, og hadde i. Funka fint!
Haha, forstår kva du meiner! Eg har sendt flygande linfrø ut over heile kjøkenet fleire gongar. Enda med at eg kjøpte ferdig knuste linfrø, trur du finn det på i alle fall helsekost. Eg har funne det på biosjapper her nede i alle fall.
OMG!!!!!! Lagde denne i dag, mens typen skulle ha minipizza av pita.. Helt fantastisk! helt ærlig syntes jeg denne bunnen var bedre enn pitabunn! Denne skal lages opp og legges i frys! TUSEN TAKK!
Ser for meg at det blir rotete å få utover ei heit steikepanne, det er relativt klissete...Kanskje eventuelt smøre utover eit bakepapir, og så vende det opp ned i steikepanna slik at bakepapiret held røra på plass? Eventuelt smøre utover ei non stick steikepanne medan den er kald?
Jeg prøvde denne idag og må sio jeg er positivt overrasket over resultatet når jeg tenker på at det er linfrø som er hovedingrediensen her. Jeg kjørte linfrø i stavmikseren, men jeg tror nok en luket blender er mindre messy ^_^
Jeg knuste lin frøene i kjøkkenmaskinen. I den lille beholderen. Ikke noe prob, ferdig på 2 min.
Var temmelig skeptisk når jeg putta den i mikron å kjente lukta, men det ble innmari godt tilslutt. Jeg brukte ribbe rester fra i går i fyllet med litt sopp. Mmmm
Igjen. Dette er en super oppskrift som jeg benytter meg av hver helg. Fått ny blender med smoothie-maker og tar en hel pose med linfrø fra rema og gjør til mel i en jafs.
I tillegg så har jeg funnet ut av man får bedre kontroll over smøringen ved hjelp av å ha plastfolie over når man klemmer massen rund. Resultatet oppnåes fortere og er mindre klissete.
Jeg bruker heller ikke revet parmesan, men Pasetti revet Pasgrasan som fåes på Kiwi og Meny. Knallost fra Norditalia spør du meg.
Nå står denne i ovnen, brukte litt andre krydder i bunnen og tror det blir bra :D
Men, glemte å steke den i stekepanna men tror og håper at det blir ok frokostmuffinen stekte jeg like lenge, og den ble bra. brukte crisp-funksjon og pizzapanne i microen så sater på at det smaker godt :rolleyes:
Brukte en annen ost for Kiwi har ikke parmesan, (hadde 0 karbs og var hard) så det var bra.
Den kunne nok stekt lengre i microen (evt i panna :D) men enkelt og nokså rimelig.
Har tre små stykker igjen som blir lunsj på jobb i morgen :)
Ohoo, denne var god! Har ikke micro-ovn, men det gikk veldig fint å bare steke den på middels varme i panna med en gang før jeg satte den i ovnen. Magen er god og mett, deilig fredags-pizza :-)
Den beste lavkarbopizzaen ever! Har prøvd mange varianter og familien nekter å smake lenger.... denne var shitgod! Takker ned til støvlene:). Akkurat passe porsjonspizza for meg å... ble passe mett på hele denne. Fylte med tunfisk, chilisaus, jalapeno, tomat, paprika, hakket hvitløk, hvitost og rett etter stekeovnen små reker på toppen. NYDELIG! Spiste dierekte fra handen!
Byttet til 50/50 med solsikkefrø, da jeg var også skeptisk til linfrø:) og tok 1 ts med fiberhusk.
Skal prøve å lage denne i kveld. Men mangler litt av hvert, så jeg må bruke hakkede solsikkekjerner istedet for knuste linfrø, og fiberhusk som bindemiddel. Spent på hvordan dette kommer til å funke! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.