Jeg holdt på å få sjokk i dag ... før jeg startet med lavkarbo tok jeg noen vitale mål. I dag målte jeg meg igjen på de samme plassene.
Alle mål er omkrets rundt kroppsdelene.
Tykkleggen: 1 cm mer
Lårene: 6 cm mindre!
Over rumpa: 5 cm mer
Livet: 13 cm mindre!
Magen i navlehøyde: 17,5 cm mindre!
Håndleddene: 1 cm mindre
Underarmene: 2 cm mindre
Tykkleggene og rumpa kan jeg forklare med trening, men at lårene skulle bli så mye tynnere er meg helt ubegripelig, og jeg lurer på om det kan være målefeil. Så ser jeg på buksene: De var helt stramme før, nå er de helt posete rundt lårene.
Jippi! :D Nå er det bare å stå på! Og for ordensskyld, jeg har gått ned totalt 10 i vekt, men jeg må jo også ha lagt på meg noe muskler fordi de siste 3 ukene har vekten omtrent stått stille på ~90 kg. Jeg vil ned enda 5 kg, så får jeg se deretter. :)
Kjempeflott! Gratulerer! Det må vere vanvittig motiverande å sjå slikt!
Eg tenkte dessverre ikkje på å måle før eg byrja, for eg byrja litt på slump medan eg var heime på 10-dagersbesøk hos foreldra mine i mai, som åt lavkarbo. Eg slengde meg med der, like greit. Hadde eg tenkt litt lenger så hadde eg nok tatt mål, men men.. Eg kjenner på klea mine at dei er større, + eg har gått ein storleik ned i jeans. Moro :) Vekta går tregt, men det går i alle fall rette vegen.
Heh - beklager å måtte skuffe dere, men jeg oppdaget nettopp hvordan jeg har blitt 30 cm mindre rundt lårene. Jeg har målt bak frem, dvs. fra slutten av målbåndet, ikke begynnelsen. :o Jeg var opprinnelig 63 cm i omkrets - nå 57 cm. Så "bare" 6 cm mindre omkrets, og ikke 30 cm - det var litt drøyt og det skurret i hodet mitt da jeg postet. Ville jo bare hatt stankelbein da, jo! :D
Sint på meg selv for at jeg ikke målte meg noe steder, men bare har veid meg:mad: Hadde vært moro å kunne vite hvor mange cm rundt magen f.eks. Har kjempestor nedgang overalt så jeg svømmer i de gamle klærne, og jeg har visst både hofteben og krageben, hehe :D Er gøy å prøve klær i butikken igjen! :D Og nå skal magen strammes helt opp med "superset" + litt mer muskler ellers på kroppen!:visemuskl
Hrm - nytt sjokk i dag. Jeg tok blodprøve 4/11 etter å ha vært på lavkarbo siden 28 august. Jeg har ikke fått brevet enda, men har fått svar på hvilket kolesteroltall jeg har.
3,5!!!
Tidligere har det vært 3,15 så så mye for at mettet fett etc. gir deg høyt kolesterol! :D Blir spennende å høre hva triglyseridverdiene ligger på.
Alle verdiene er innenfor referanseområde, og legen har kommentert under prøvene "Fint kolesterol!" Hun var ikke bare litt urolig for kostholdet og mengden mettet fett før jeg tok prøvene... ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.