Nå har jeg faktisk noe skikkelig godt i steikovnen, men hvor mange kan jeg spise?????
kan noen av dere som har peiling på den diett.no siden, eller en mat side jeg har hørt om. Hvor dere kunne legge inn oppskrifter, for så å finne ut hvor mye den innehold av diverse...kan dere hjelpe meg å legge inn denne oppskriften? Slik at jeg kan vite hvor mange karber det f.eks er i 1 muffins? hadde vært såå kjekt, og den som gjør det vil i mine øyne være en knupp:D
Om så, her er oppskriften:
200 gr malte mandler
80 gr kokosmel
2 ss fiberhusk eller psyllium husk som den heter den jeg har.
3 egg
20 gr natreen
15 gr Regia bakekakao
1 dl Vita hjertegod olje
2 dl fløte
10 gr bakemiks (Ketolyse)
2 ts bakepulver
Fikk faktisk lagt inn denne selv, på vektklubb.no og da kom dette opp:
Pr. muffins:
Kcal 124
Protein 2 = 9%
Fett 11= 85%
Karbohydrat 1 = 6%
Så, ut fra dette skulle dette bli 1 karbo pr. muffins :D og det er nå slettes ikke så verst da. Smakte nå okei også, iallefall om du liker kokos, for det MÅ du nok.
Så, å servere rykende varme slike med nypisket krem, yammi yammi! God farsdag!
Natreen? Vel la meg se....jeg la den inn selv som egen vare, og da bruker jeg opplysningene som sto på boksen.
Når det gjelder Kokos, så stod det kokosmel på posen jeg brukte, men...det så jo akkurat slik ut som den kokosen som jeg strør på skolebollene. Jeg tok den i foodprosessoren sammen med nøttene, slik at den ble enda mer kappet opp og blandet sammen med resten av det tørre.
Dem er best varme, jeg har micro og legger dem inn der noen sek. Med et lite splenda dryss og nypisket krem, ble det en nydelig nøttedessert :-)
Jeg fikk beskjed fra kursholder at Vita optimal matolje kunne jeg godt bruke for å få i meg nok fett, så å ha det i mat eller shake var ikke noe problem.
Kokosmelet trengte ikke å males mer :) Det var bare jeg som hadde det i foodprosessoren, for å få det blandet med nøttene på en grei måte.
Var mektige saker, så en maks to muffins var meg enn nok for meg. Men knall god som ny stekt (varmet) med krem el. lignende.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.