Etter å ha gått ned 30kg på 3 og en halv måned var det på tide å belønne seg selv.
I forbindelse med en 30års dag ble det en del øl, tapas og en kebab i byen før kvelden var over.
Fra lørdags morgen til mandags morgen har vekta økt med hele 1,6 kilo. Er dette normalt?
Gir meg ikke akkurat noe håp om at vektnedgangen skal bli varig når en bytur fører til så ekstrem vektoppgang.
Mulig jeg bare bør gi opp og belage meg på å være bælfeit resten av livet??
Hadde du veid deg søndag morgen hadde nok vekta vært endel lavere pgs alkoholen. Men den har samlet endel vann etterpå.
Med mindre du har tenkt å spise/drikke som på lørdag hver dag resten av livet så er det ingenting som tilsier at vektnedgangen ikke skal holde ;)
Jeg har hatt flere slike helger i det siste, hvor jeg har spist og drukket det jeg har villet, og da er det snakk om både alkohol og mat, kanskje 6-7 halvlitere med LITE-øl, og all den mat jeg vil, høykarbo også.
Når jeg så har veid meg, har jeg vært ca. 2 kg over det jeg var før helgene, men det går alltid bort i løpet av den uken etterpå :) Altså, var det vann.
Nå går jeg for å holde vekten, ikke nødvendigvis gå ned så mye akkurat nå, men dette passer meg perfekt, deilig å vite at man kan ha sånne helger som både du og jeg har hatt, og det forsvinner fort.....faren er hvis man lager veldig ovale helger, da har nok kiloene en sjans for å feste seg.....så det må vi unngå :)
Jeg er nok ikke så heldig at vannet renner av igjen etter en sånn helg. Det jeg går opp på en festlig helg, må jeg som regel slite av meg igjen etterpå. :nedfor:
Tror egentlig det skal en del til for å legge på seg av betydelig grad. Varierer en del fra person til person, men hvis du har en kropp som er ekstremt flittig til å lagre fett må man jo spise ca. 7000 kalorier mer enn forbruket for å legge på seg en kilo.
Fredag for 2 uker siden "skeiet" jeg ut litt etter 8 uker på super streng ketose diett hvor jeg gikk ned ca 1 kg i uken. Denne fredagen koste jeg meg med en del vin, en del nøtter, litt 70% freia sjokolade, Cola light, biff på restaurant med bernet saus og grønnsaker (burde være greit).
Med andre ord holdt meg på god lavkarbo diett, men litt avslappet. Resulterte i +0.7 kg mandag morgen. Noen dager etter... ennå 0.3 opp:confused: Så litt vipping opp og ned men i dag var jeg fortsatt på +0,6. Så dette ble en skikkelig party stopper for meg :mad:. Skal love at jeg ikke skeier ut stort på en stund igjen.
Og jeg som hadde lovet meg selv å gå ned 3 kg til de neste 4 ukene. Nå har 2 av dem gått bort uten resultater. Jobber hardt de neste 2 så kan jeg jo håpe jeg kommer i siget igjen. Skal nemlig inn i bikinien før sydentur i desember :cool:
Alkohol+junk= masse stoffer som binder vann i kroppen, så stort sett det man får av en kveld på byen.
Fast-i-fisken: sukker i freia sjokoladen binder vann.. derfor sukker+fett er dårlig kombinasjon.
Men er ikke ekspert, men kanskje for tidlig å skeie ut etter to uker...? Altså at kroppen ikke er kommet i skikkelig ta-av-modus, eller noe? spekulerer vilt
Jeg har fra starten av hatt moderate skeie ut dager en dag i uken, (litt høy karbo, øl, etc) men har alikevel gått ned i vekt hele veien. Selv to dager med endel brød, sect, etc hos svigers satte ikke nevneverdige spor.
Mulig at vi rett og slett reagerer ulikt? Noen bruker flere dager/uke på å komme inn i gamet igjen, andre trenger bare en dag eller to?
Javel, da ble det 3,3 kilo ned denne uken. Noe som må sies å være helt OK.
Ser jeg bort ifra de 1,6 kiloene som jeg la på meg i helgen blir da effektivt vekttap 1,7 kilo.
Så en tur på byen er tydeligvis ikke så ødleggende som jeg først trodde :)
Men slik som dette og en tur på byen, det vil jo variere veldig utifra person til person og hva de forskjellige spiser/drikker...??
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.