< Tilbake til oversikten

Hvilken dagbok?

Lones sa for siden:

Fersk og ny her i forumet. Jeg har min dag to på ketolyse, og lurer på om dere har noen gode tips til norske online matdagbøker? Jeg har registret meg på MyLog, og den virker helt ok, men så så jeg en tråd her i forumet som viste til at karboinformasjon pr matvare hos Mylog kanskje ikke stemmer helt med den store matvaretabellen. Må jo være nøye med det :) og samtidig er det godt å ha et sted å skrive ned hva og hvor mye jeg spiser nå helt i starten.

Noen som har noen erfaringer med MyLog eller noen andre tips om dagbøker?

Lones sa for siden:

Tusen takk, det var noe slikt jeg tenkte på. Men det kan se ut som at karboverdiene på denne siden er inklusive kostfiber? Issalat f.eks, kommer ut med kbh 3.2 pr 100 gram på denne. I den store matvaretabellen er issalat merket med 1.5 kbh pr 100 gram.

Charlott sa for siden:

Desverre ikke uvanlig at det oppgis ulike tall, er det store differanser på andre varer da?
Har brukt denne en del selv og er rimelig sikker på at kosfiber skal være trukket fra.... Men ikke så sikker at jeg skal vedde skjorta mi nei ;)

Lones sa for siden:

Må innrømme at jeg ikke sjekket supergrundig der i går. Tror jeg foreløpig blir på MyLog og sammenligner mot matvaretabellen når jeg er i tvil. Takk for hjelpen!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.