< Tilbake til oversikten

Andpusten av høykarbo?

JenJen sa for siden:

Er det bare meg som opplever dette?
Det skjer hver gang jeg spiser høykarbo, og det er verst dagen etter :confused: Jeg må ha hvilepause i trappa jeg vanligvis løper opp, og jeg blir andpusten av å knyte sko! :eek: Kan bli andpusten midt i en samtale også, utrolig flaut egentlig. Og det skjer ikke på lavkarbo, aldri aldri aldri.

Hvorfor skjer dette? Noen teorier?

Areola sa for siden:

rekkeropphånda

Viclin sa for siden:

Her også. Jeg syklet sykkeltur i sånn tilstand, og det var helt forferdelig. Følte jeg ikke fikk puste - i forhold til ketose.

LenaBeatrice sa for siden:

Jeg opplever mye høyere puls da jeg har spist høykarbo.
Hjertet slår fortere og jeg opplever kroppen som stresset.
Dette kjenner jeg i større/mindre grad avhengig av hvilken type høykarbo jeg har spist, og i hvor store mengder (sukker er verst).
Problemet oppstår ikke hvis jeg er MYE i aktivitet mens jeg spiser feil; da jeg vandret rundt i Stockholm en hel da og spiste litt her og der av forbudte ting føltes alt helt normalt.

Carisma sa for siden:

Jeg blir ikke andpusten når jeg er i ketose. Det kannesten være litt skummelt innimellom, for jeg er ikke god til å kjenner når jeg har tatt i nok.. :rolleyes:

JenJen sa for siden:

Hm, kan faktisk ikke huske at jeg har vært spesielt andpusten i ketose jeg heller. Har ikke tenkt over det før nå :cool:
Jeg som har vært så misunnelig på mennesker som kan løpe etter bussen uten å pese i 20 minutter etterpå, plutselig er jeg et sånt menneske :eek: :heia:

Snodige greier.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.