Hmm, denne så god ut. Noe for neste kakeprosjekt, til jul kanskje?
Søter du ikke kremen i det hele tatt? Går ut fra at du bruker sjokolade med sukker, ikke sukkerfri?
Nei, jeg søter ikke kremen med noe annet enn det som er i den mørke sjokoladen. Det er vel ca 30 gram sukker pr 100 gram i mørk sjokolade.
Synes forresten kaken var bedre nå når den hadde stått en stund med kremen på i kjøleskapet. Bunnen ble liksom litt mer fuktig hvis ikke jeg innbiller meg det.
Hvordan vet dere antall karbo i den kaka?? Kan jeg som går på ketolyse spise den? Søstra mi er 30 på onsdag, tenkte jeg skulle lage en kake som jeg og kan spise :)
Da må du regne, vet ikke hvor mange karbo det er i denne kaken. Du kan eventuelt bruke enda mørkere sjokolade eller sukkerfri sjokolade for å få ned karbene, men da må du kanskje justere mengden søtning.
Idag var jeg på Temakveld med KOS (Kostreform for Overvekt og Sukkersykdommer) og de serverte denne kaka til oss i pausen! Den smakte helt NYDELIG!! :D
Hmm.....før jeg begynte på denne livstilsomleggingen var jeg helt blond....nå er jeg bare litt mindre blond føler jeg meg. Kokkosmasse - er det slik man blander i melisen oppå skolebrødene? :flau:
Ja, det er en helt vanlig ingrediens de selger i alle butikker, samme som brukes i kokosboller og på skoleboller etc. Det er en liten pose, som posene med mandler f.eks.
Dere kan ikke for alvor mene at dere ikke vet hva kokosmasse er for noe???:confused:
Jeg kunne skjønte det om det var et eksotisk krydder feks, men kokosmasse??? Har dere aldri spist kokosmakroner eller skolebrød eller kokoskake eller kokosboller eller.........
Kitt: Jeg har allid vært glad i å lage mat, men desverre ikke å bake eller lage kaker og div :D Men etter 5 uker på lavkarbo har jeg allerede laget Gerds Ostekake, og skal prøve denne til helga ;)
Ikke meningen å disse noen av dere, jeg ble bare helt ærlig sjokkert!
Trodde alle hadde spist kokosboller og skolebrød! Jeg har oppskrifter fra skolekjøkkenet med kokos, liksom!
Jeg er nok ikke noe bedre i alt dette nye som har kommet de siste årene som den yngre garde omgås med letthet. Skulle kjøpe Sambal oelek til en spennede oppskrift og ga til slutt opp. Hvordan kunne jeg vite at det ikke var krydder i vanlig forstand, men chili i på et glass???:confused::o
Og alle navn på ny retter som jeg ikke aner hva er? Alle vt jeg drivr myemed mat og tror jeg følger godt med på alt dette nye, men det gjør jeg jo ikke......:o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.