< Tilbake til oversikten

Karbinnhold i kjente matvarer ...

Carrieanne sa for siden:

...finner ikke ut om det er ok å spise kjøttdeig? Og kan man hive innpå så mye man orker av salat, tomat, løk og agurk?:confused: Og hva med champignoner? Ferske, altså...undre undre...

arnakristin sa for siden:

Kjøttdeig er fin mat på ketolyse. Dersom du lurer på kh innholdet i ulike matvarer kan du slå opp her: www.matvareguiden.no

Gerd sa for siden:

Rent kjøtt og fisk er ok.
Du må veie mat med karber, slik som grønnsaker :)

Og lese boka ;)

heltny sa for siden:

Noe fra sverige er tilsatt Gluktose, har jeg sett. Look out!:eek::eek::eek::eek::eek:

Ketorine sa for siden:

Mattilsynet har et program som heter Mat på Data og kan lastes ned gratis hos mattilsynet. Her kan du blant annet legge inn egne oppskrifter/lister med matvarer og så blir alt regnet ut tilsammen. Bra hjelpemiddel, men vær oppmerksom at samme varen men av ulike varemerker kan har forskjellig innhold av karber:-)

Areola sa for siden:

Kjøttdeig tilsatt glukose??

Fluke sa for siden:

Du kan se her?

heltny sa for siden:

:ja: Umenneskelig.

Areola sa for siden:

Ja, det får'n si.
Får holde utkikk neste gang jeg er i sverige da, kjøttdeig kjøper jeg jo gjerne minst 5 kilo av når jeg først er der.

Photobscura sa for siden:

Og vær også oppmerskom på at rømme, fløte, creme fraiche og egg har riv ruskende galt karboinnhold! Jeg bruker mat på data, men regner ut f.eks eggene mine ved siden av, om jeg teller karber.

Carrieanne sa for siden:

Tusen takk for svar!
Ehm, har jo faktisk boka ja, kanskje jeg faktisk skulle se der? Blir så innmari lett å sæke svarene her på forumet, hehe.:o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.