2 egg
2 ss kokosolje eller vanlig olje
2 ss kokosmelk
1 ss sukrin
1/8 ts salt
2 ss siktet kokosmel
1/8 ts bakepulver
Lag eggedosis, ha det tørre oppi. Synes de blir best når jeg steker dem på takke. Blir fine, tynne dessertpannekaker da:)
Pleier å doble eller triple røra.
Noen spørsmål:
Hvor får du kjøpt kokosolje og kokosmel - hva heter produktene?
Lurer også på "cucosa", eller noe i den dur som jeg har sett folk bruker som et fettilskudd og som er laget av kokos, hvor får man tak i dette? Har lett veldig etter det...
Når du skriver kokosolje i oppskriften, er det da Cocosa du mener? Hos meg er Cocosa i fast form (med mindre jeg har det veldig varmt inne, blir mer flytende i konsistensen over 24 grader).
Med kokosolje mener jeg cocosa stekeolje - den med brun etikett. Den tåler å bli smeltet uten å miste egenskapene sine.
Hvis jeg er litt "lat" bruker jeg olivenolje isteden for;)
Når det gjelder kokosmel kan det være lett å gå i fella å kjøpe coconut cream powder på invandrerbutikker. Disse er ofte tilsatt noe som gjør at karbohydratinnholden kan være i overkant av 50 pr 100 g. Tipset er å lese varedeklasjonen nøye da innholdet er oppgitt pr prosjon på enkelte pakker- gikk rett i fella selv:D
Når det gjelder karb innholdet vil jeg tro at en lander på ca 3, når en regner 1 karb pr egg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.