< Tilbake til oversikten

Veras pannestekte kokoskake

Lisbeth Falling sa for siden:

6 egg
3 toppete ts Splenda (sukkererstatning)
150 g kokosmasse
ca 1/2 dl mandelmel (finmalte mandler)
ca 1/2 dl kremfløte
ca 30 g mørk sjokolade - Boccia med 70% kakao
Litt smør til steking

Framgangsmåte: Pisk eggedosis med egg og sukkererstatning. Bland inn resten av ingrediensene (unntatt sjokoladen). Stek kaken i stekepanne med lokk på svak varme i ca 20 - 30 min. Vi brukte nest laveste temperatur på plata. Når kaken er ferdigstekt brytes sjokoladen i biter og legges oppå kaka, sett på lokket en liten stund, så det smelter, smør utover den myke sjokoladen.

Dette ble en mektig og smakfull kake som også kan brukes som lunsj en dag du har lyst på søtmat til lunsj :-)

Kitt sa for siden:

Den må prøves!:sikle:

Krilys sa for siden:

Nam :) Dette høres deilig ut! Den MÅ jeg prøve i helgen!

Har du regnet antall karbs på hele kaka?

Lisbeth Falling sa for siden:

Nei, har ikke regnet nøye ut, men det er 6,5 g karbo i 100 g kokosmass, 8 g i 100 g mandlemel, Splenda skal ikke gi uttelling på karbo, og det var ubetydelige mengder med mørk sjokolade.

Kaken er mettende, så ca 1/8 av hele kaken er mer en nok til en person.

Titt1Tei sa for siden:

Jeg måtte jo bare prøve denne oppskriften, og brukte Freia Premium 86% sjokolade på toppen. NAM :love: Utrolig god!! Jeg lurer faktisk på om jeg skal bytte ut kokosmakronene til fordel for denne kaken til julebakst... :_punk:

Cornelia sa for siden:

Denne var helt genial, lett å lage og en kake de fleste liker.
Fin å ha med bort etc. også. Tusen hjertlig for oppskrift!!!!!
:D

sirimor sa for siden:

Oi oi!! Dette hørtes himmelsk godt ut. Og så enkelt da!
Takk for genial oppskrift. Denne skal prøves til helgen, da er det bursdagsfeiring hos oss.

Amereta sa for siden:

Denne må testes, så fantastisk ut :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.