Jeg vet at behovet kommer til å melde seg etterhvert, så jeg tenkte å høre med dere erfarne ketolysere om hvilke godteri og tyggegummi som så og si er uten karbo. Baconcrisp har jeg fått med meg kan inneholde ned til 0 karbo om man velger riktig merke. Jeg har også sett at dere spiser posene med Läkerol og IFA (innholdet altså:p), men da jeg sjekket disse i butikken i dag så jeg at de inneholdt en del karbo pr 100g. Nå er synet mitt riktignok ikke det beste, så mulig jeg har lest feil?
Det som er viktig er at det ikke inneholder sorbitol? Aspartam er ok? Tyggegummi jeg sjekket hadde kun sorbitol. Jeg kommer til å få abstinenser om jeg ikke finner en tyggis jeg har 'lov' å spise :confused:
Johoo :D. Tusen takk, uken er reddet :spisesnak Men...sukkeralkoholer? Hva er det? En karb er ikke bare en karb altså... Har myyyye å lære, er bare på dag 3
På "min" Meny-butikk har de tatt inn fruktpastiller/drops og sjokoladetrukkede nøtter fra Sukkerfritt. Kikka bare raskt på det, så ut som om det var ok til kos. Husker ikke karbene akkurat nå, og fant ikke produktene på Sukkerfritts sider heller.
Jeg har lest boken ja, men synes det er veldig mye informasjon så det tar litt tid før det fester seg. Må nok lese den et par ganger til og bruke markeringstusj osv for å få med alt :)
Er ganske mye å forholde seg til, ja!:ja:
Det blir lettere etter hvert som man kommer inn i alt. Søke- funksjonen her på forum er ikke av de beste, men kan være verdt å prøve!
Ja, her er jeg altså igjen på forsøk nr 2 :o. Jeg leter fremdeles etter en karb.snill tyggegummi! Mååå ha :cool: Hadde glemt IFAposene, det skal handles - elsker lakris! Fribol er ikke godt...jeg har bare funnet sitron og eucalyptus eller noe lignende sterkt jeg ikke liker.
Spry tyggis kan bestilles på iherb.com. Den er ok etter hva jeg har oppfattet. Kan også kjøpes på helsekosten, men da er den ofte dyr... Tyggisen er omtrent som vanlig, men noe mindre og smaken varer kortere.
Iiiik, jeg spiser sukkerfri tyggis kjøpt i butikken og gjort det fra dag 1, både xtra, stimorol og mentos. Går bra ned i vekt og er i ketose, må være noe som ikke stremmer med meg, :D
Åååå, kjære deg!! Dette blir redningen! Jeg har ikke sett disse variantene og har spurt på flere apotek om de har lakris. Hurra! Nå skal jeg kooose meg altså! :D Bestilte sporenstreks flere varianter.
Jeg sliter med å komme ordentlig i ketose og vil spare inn på alle karbo jeg kan. Mine sticks kom aldri over lys rosa, det var derfor jeg sluttet forrige gang. Nå har jeg ikke målt enda, har nemlig dummet meg ut med 3 dl kefir... Elsker surmelk, men fant fort ut at den må jeg glemme da jeg la inn det ene glasset på diett.no... :eek:
Sorbitol som er i de fleste sukkerfrie tyggis er jo sukkeralkehol, MEN denne typen sukkeralkehol oppfatter kroppen som sukker i tarmen, og derfor fungerer dette ikke for de fleste. Det handler da ikke så mye om at det ikke er så mye. Men klart vi er individuelle der.
Trodde også xylitol som denne Spry tyggigummine er søtet med heller ikke var bra? Noen som har peiling? For er stadig på jakt etter en lovlig tyggis ;)
hei:)
viderefører det jeg har lest i bøkene.
stixen slår ut positivt uansett om den er lyse rosa el mørk rosa (mørk rosa kan tyde på for lite inntak av vann..
PS: du kan være i ketose selv om ikke stixen slår ut.
lurest å ta den 1-2 timer etter siste måltid på dagen
Å? Hmmm... det er jo superflott! Forrige gang mener jeg at jeg leste her at den måtte bli mørk rosa. Men allikevel gikk jeg ikke mer ned altså.. Jeg får gi det litt bedre tid denne gangen og se hva som skjer. Det skal være 3 av 4 kvinner som responderer på lavkarbo, men alle menn. Jeg tror det var Annika Dahlquist som sa dette i debatten på NRK nylig
Tror nok mye av grunnen til at dette kostholdet fungerer best på menn, er hvordan menn tilnærmer seg maten. De tenker "åh, spise mye fett, det liker jeg", så steker de tre egg, nesten en pakke bacon og spiser og koser seg. Damer derimot, tenker følgende "åh, jeg har jo aldri gått ned noe på kalorifattige dietter, jeg får prøve lavkarbo da, men ikke spise så mye om de sier man kan..." Damene blir sultne, og begynner å eksperimentere med alt som er lov: bær, nøtter, baconcrisp, fløte osvosv. Derfor tror jeg rett og slett at vi må virkelig tørre å gi kostholdet en sjanse, så er jeg veldig sikker på at det virker.
Alle utslag er utslag, uansett fargeforandring!:D
Om du akkurat har trent og brukt opp ketonene som brennstoff, eller har drukket veldig mye, vil man jo ikke akkurat oppnå høyeste konsentrasjon av ketoner i urinen selv om man er aldri så mye i ketose og forbrenne fett på harde livet!
Hvor mye man går ned i hvilket tempo er veldig individuelt. Det kan ta opp til 4-6 uker før kroppen oppnår maksimal utnyttelse av ketoner som brennstoff, så tålmodighet er en nødendig ingrediens for mange på ketogent kosthold.
Hvor overvektig man er og hvor mye man stresser er andre viktig faktorer!;)
Men på extra, den med bringebær, så står det 46 karber, polyos 46, blir ikke dette 0 effektive karber da? Har ikke pakkene her altså, så mye jeg skriver feil antall, karber og polyos(?) gikk hvert fall i 0. Er det søtningen som er brukt i tyggisen som ikke er lov da?
Jeg går jo ned og er i ketose, men vil finne andre alternativer om dette er forbudt på ketolyse. Jeg spiser nærmest en pakke om dagen kremt
Dersom søtningsstoffet er sorbitol eller xylitol, er det stoffer som oppfører seg som sukker i kroppen!:eek:
De vil kanskje ikke tippe deg ut av ketose eller hindre vektnedgang fullstendig, men de gir altså blodsukkerstigningen som vi jo helst vil unngå om man lever ketogent!
Ok, jeg ser Stimorol som jeg spiser har null effektive karber, men inneholder søtning Sorbitol, Maltitolsirup, xylitol, maltitol, aspartam, acesulfam og sucralose, den er da ikke lovelig!
Så er det ekstra som jeg nettop dyttet en i munnen av, den 64 karbohydrater hvor sukkeralkoholer er 64, da blir det også 0 effektive karber? Den inneholder av søtning Sorbitol, mannitol, aspartam, acesulfam.
Jeje, får spise opp de pakkene jeg har nå og prøve å slutte, men det blir jaggu tøft! Er redning min disse tyggisene, hvert fall med lange dager på skolbenken i ny og ne og oppgaveskriving.
Må sjekke disse nye dent pastillene også, de posene som finnes i grønne, røde og gule for de spiser jeg også i blant.
Uff, så trist da!
Takk fra meg til Kitt også :). Og jeg som har bestilt dyr tyggis fra i.herb med Xylitol da... Da blir det vel til at jeg går og sutter på Fribol i stedet tenker jeg.
Du er en knupp Kitt! Takk for alle de gode svarene og forklaringene du gir :klem:Da måler jeg et par timer etter kveldsmat og håper på bittelitt utslag. Sist lå det mellom de to første rosa firkantene.
Bare hyggelig!:)
Bittelitt holder i massevis, det!:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.