Ser alle her inne som driver med ketolysekuren er skikkelig flinke når det kommer til kosthold..
Men det er en ting jeg lurer på...
Jeg har nå fått diagnosen fruktoseintoleranse.. endelig fikk jeg svaret på hvorfor jeg ALLTID er dårlig i magen.. men.. Jeg prøvde meg på ketolysekuren i bare to uker, for å se om det funket osv.. Det utrolige var jo at jeg ble helt frisk i magen (visste ikke om fruktoseintoleransen da)..
MEN.. jeg kan jo ikke gå på ketolysekuren resten av livet.. Og alt det fettet som skal spises.. det kan jo ikke være bra. Greit man blir lekker og tynn utenpå, men dog enda feitere innvendig..
Noen som har tips til dette? Jeg vil bort fra karbs, eller, jeg MÅ bort fra karbs, men kan ikke spise alt d fettet..
setter pris på ALT av råd.. :):):):)
Kjersti
Hei
God link fra Carisma.
Ønsker du ikke vektnedgang bør du antagelig følge generell lavkarbo som "kosthold i balanse" av Fedon eller "Etter slankekuren" av undertegnede eller andre liknende. En del frukt må du selvfølgelig unngå.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Ja, den linken Carisma postet er veldig bra! Vil anbefale deg å lese den grundig :)
Jeg har levd på på høyfett/lavkarbo-kosthold i flere år, og har tenkt å fortsette med det resten av livet! Jeg har aldri fått utredet meg for intoleranse mot frukt, men får vondt i magen av epler og en del annen frukt.
Fett avleirer seg ikke på innsiden av blodåren med mindre du blander det med sukker og dårlige oljer ;), derfor spiser vi som følger dette kostholdet fet mat fra naturlige kilder. Blodfettnivåene mine er fine som hos en tenåring!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.