Jeg er hoppende glad, for jeg har funnet en julebrus uten sukker! Og den er kjempegod!! Kjøpte den på Rema 1000, den er fra Grans bryggeri og heter "Julebrus X - uten tilsatt sukker".
Til og med min Colaavhengige samboer syntes denne var veldig god, det hadde vært helt topp å få ham til å kutte ut Cola en stund. Han liker ikke annen sukkerfri brus.
Smaken er som baken sies det... Jeg smakte den i fjor, og aldri mer! Og jeg har vansligvis ikke problemer med bimsak på kunstig søtning, men den er noe av det verste jeg har vært borti! :eek:
Jeg har aldri sett denne typen før, det er ikke den samme som Rema 1000 solgte i fjor. Denne smaker jo ikke kunstig søtning?!? Cola zero smaker mer kunstig enn denne. Vel, det synes jeg i hvert fall. :D
Cola NULL er rett og slett deilig. Cola light smaker oppvaskvann i forhold. Julebrus har jeg fått stygga på etter den jula for noen år siden hvor jeg var så dårlig og lå strak ut fra lillejulaften til langt ut i januar, og alt jeg drakk var rød brus, hehe.
Det mente jeg også før, og det var et høydepunkt å ut og handle den da vi leste til eksamen :D
Men etter lavkarbo smaker den rett og slett bare flytende sukker! :eek: Meganedtur da jeg liksom skulle skeie ut!
Ikke noe slår hamarnissen sin julebrus her i landet, men den finnes ikke sukkerfri. Men heldigvis bor vi jo rett ved grensen med butikk så og si på grensa, og der selger de fantastisk god julmust som også finnes som sukkerfri. Så nå må vi jammen ta en tur og se om de har fått inn.
Litt brus i helgene tillater jeg meg, ikke det at jeg er så glad i brus heller..
Dette er ikke julebrus men sannelig ikke langt unna heller i farge og smak.
Frukt Sjimpanse fra Mack. Fantastisk god. Helt uten sukker. Dette er min favoritt!!!:D
Her på sørlandet er CB tilbake med sin sukkerfrie julebrus. Og den er akkurat like god som jeg kan huske den sist den var på markedet for snart 20 år siden. Det er den sukkerfrie brusen med minst bismak/mest lik på originalen av alle sukkerfrie brustyper jeg har smakt!
Har drukket den nå i et par uker uten å falle ut av ketose:D
Jeg syns uansett den beste rødbrusen er Taffelvann (mindre salt enn Farris) med en neve frosne bringebær som isbiter. Når de smelter smaker det ordentlig bringebærbrus! :D
Åhhh, julen er reddet!:heia:
Elsker julebrus og trodde jeg aldri kunne drikke det igjen, men Julebrus X tilfredsstilte jammen meg kravet.
Smaken av julebrus og uten sukker!:D
Skal vel ikke mye til for å få noe med så kunstig smak til å smake godt uten sukker, men.....;)
Men julen var slett ikke reddet!:hylgrine:
Av redsel for å drikke opp alt før juleaften, skulle jeg vente med å kjøpe Julebrus X til lillejuleaften. Det skulle jo være spesielt, ikke sant!
Da jeg kom i butikken, var de UTSOLGT for Julebrus X!:eek::eek::eek:
Nestsjefen ringte rundt for meg, men alle Rema i distriktet var utsolgt!:eek::nedfor:
Mener du julebrusen på Rema? Den har kommet forlengst!:D
Tror faktisk jeg skal kjøpe inn noen flasker ganske snart, for av den pallen de fikk inn, er det ikke mye igjen!:eek:
Gledet meg vilt til å smake Julebrus X i går, og så veldig fram til å kose meg med den i romjula mens de andre drikker Dahls julebrus (sukk). Gleden forsvant etter første slurk, gitt. Æsj:_ohmy:
Gløgg kan du enkelt lage selv med forskjellige krydder og vann (nellik, kanel, anis, appelsin) samt rødvin. Har ikke en eksakt oppskrift her, men har sett i forskjellige juleblad ol. der det har stått oppskrift.
Julebrus X?! Bare navnet er så idiotisk at jeg ikke kommer til å prøve den. Ikke drikker jeg lettbrus / lettsaft heller. :nei:
Kommer til å unne meg litt vanlig julebrus tenker jeg, enten Grans eller Dahls, to helt ulike typer brus, men gode på hver sin måte. :) Hadde et raid for et par juler siden der jeg prøvde alle typene jeg kom over, men jeg falt tilbake på Grans og Dahls. :ja:
Og den ideen med bringebærene hørtes jo veldig bra ut!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.