Therese sa for siden:
Er det mulig å få til et kosthold som er lavkarbo OG lavkalori på samme tid?
Noen som kan gi meg et hint om hvor jeg kan finne info om det?!?!
Therese sa for siden:
Er det mulig å få til et kosthold som er lavkarbo OG lavkalori på samme tid?
Noen som kan gi meg et hint om hvor jeg kan finne info om det?!?!
Carisma sa for siden:
Fedon og South Beach. Begge deler finner du under kostholdsfilosofier.
Charlott sa for siden:
Fant en gammel tråd hvor det blir diskutert, du kan jo lese og se om det gjør deg noe klokere ? forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6360 :)
heltny sa for siden:
Jeg mener det er mindre sunt.
Hvorfor vil du spise.. mindre? :)
(selvfølgelig ment godt!!)
Redigert: Mener du mindre fett? :)
Margrethe sa for siden:
Jeg spiser tilnaermet lavkarbo og lavkalori. Lavkalori betyr for meg forst og fremst mindre fett, siden fett er mer kaloririkt enn proteiner og karbohydrater. Lavkarbobiten er ikke ekstrem lavkarbo, men bestaar av trege karbohydrater, gronnsaker og melkeprodukter - saa jeg er langt unna ketose, men siden kabohydratene jeg faar i meg er trege og "riktige" saa jeg slipper sukkercravings. Jeg ligger paa 14-1600 kcal om dagen og maa ned saapass for aa gaa ned i vekt. Spiser jeg mer, staar jeg stille.
South Beach passer dermed bra for meg!
heltny sa for siden:
bare ikke spis så lite fett at du får diare over tid. ;)
men supert det passer for deg da. jeg selv er kjempesupten når jeg skal spise! og det nytter ikke med bare kylling da..
Therese sa for siden:
Jeg står i et skille der jeg har gått med på en idiotisk pulverkur (Easy Life) der pulveret gir meg 500 kcal pr dag men så mye som 50 g karbohydrater!! Coachen min mener det kan være derfor jeg er så sulten og fysisk dårlig hele tiden (pga karbonivået). :confused:
Så sier jo tradisjonell sunn fornuft: mindre kcal og mer trening! Men her "inne" er det jo mindre karber som gjelder. Så kanskje en blanding da?? :confused: Men jeg sleit igår litt med å finne hvordan jeg kan legge opp et matprogram.. Jeg har tidligere gått ned 15 kg på ketolyse da...
Tusen takk for svar alle :)
jvb sa for siden:
Jeg gikk på EasyLife for to år siden, og måtte kutte pulver fordi jeg var så sinnsykt sliten. Gikk over på Ketolysekuren, men forsatt på kurset og med treningsopplegget, og da gikk alt mye bedre for meg.
heltny sa for siden:
Lavkarbo prinsippet er jo stabliserende. så ikke vær redd for og spise nok fett.
med stabiliserende, mener jeg at du også vil få mere muskler, (ta-da) og "forbrenningen"(som da skjer i kroppens forskjellige organer, som vil bli styrket) vil bli "økt". dette er jo godt for helsa og organene, muskelaturen og alt i mellom.
du vil bli medre på en lavkarbo "diett" . :)
heltny sa for siden:
Mente større muskler! Undskyld. En har bare 600muskler.
Margrethe sa for siden:
www.southbeach-diet-plan.com/how.html
Her er South Beach greit sammenfattet. I tillegg ligger der matlister for fase 1 og fase 2, samt en del oppskrifter.
South Beach er nok der nærmeste du kommer "traidsjonell sunn fornuft" i lavkarboverdenen. På meg virker det iallefall - i går var midjen min 83 cm, mot 88 da jeg hoppet av ketolyse.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.