Hei.
Prøver og prøver, men vekta står omtrent stille...:(
Dette spiser jeg på en typisk dag:
Frokost: 1 skive med "mitt aller beste brød" - her inne fra. + 1 stk rugbrød med tynt lag med Philadelphia smøre ost og 4 skiver med kalkunkorv.
4 skiver agurk og noen skiver rød paprika. 1 kopp te med 2 suketter.
Lunsj: 2 skiver med samme brød som til frokost med ca. 7 cm kalkunkorv, ca 1/4-dels paprika (av en gjennomsnittlig paprika) og ca. 7 cm agurk. 1 kopp te eller Options sjokolade.
Lunsj 2: en håndfull nøtter
Middag: ca 1/2 blomkål (middels stor), ca. 4 bukketter brokkoli, eller ca 6 ss salat av agurk, tomat, løk, paprika, issalat og olje eller evnt.
5-6 ss rattatoille (stekt paprika, brokkoli, squash, løk og sopp) med 2 kyllingkarbonader eller 1 laksefilet eller 1 kyllingfilet eler 2 fiskekaker.
Kvelds: 1/3 boks med cottage cheese med 2 ss Heistad syltetøy + te
I tillegg prøver jeg å drikke 1 - 1,5 l vann
Hva er galt her??!!
Det skal sies at jeg ikke går opp, men jeg går heller ikke nevneverdig ned...:mad:
du spiser veldig mye .. ja jeg mener er lørdag mat da ;)
brøderstatninger kan være hvorfor du ikke går ned. og knekkebrød i høyeste grad:) og gangske så magert. fett er viktig. nøtter kan en kaaaansje vente med? :)
dette er koselig ment!! :lol: lykke til da. :klem:
Er det genrell lavkarbo du følger ?
Vil på det varmeste anbefale deg å lese deg opp på de ulike retningene og så holde deg til det :) Man bør være rimelig erfaren om man skal kjøre en egenkomponert med hell.
Både brøderstatninger og nøtter kan gi stillstand, ikke helt sikker på hvor mye karbo det er i kyllingkorv eller karbonadene/fiskekakene ?
Synes også det ser ut som om du får i deg lite fett?
Tenk rene kjøtt og fiskeprodukter med godt fettinhold, ikke blandingsprodukter, stek det i godt med meierismør.
Men, siden det ikke står hvilken lavkarboretning du følger er det litt vanskelig å gi konkrete råd :)
(men, det ser kanskje ut som om du tenker litt tradisjonel slanking med lite fett og kaloritelling ? )
Det ser ut som du er på vei i retning Fedon? Bare bruk litt mindre farseprodukter, og kast options-sjokoladen. Det er grete roede... :o
Les litt om Fedon her, så blir det lettere om det er det du vil følge:
Ikke spis ferdig karbonade og falukorv, det er jo masse stivelse i det! Spis rent kjøtt og egg!
Jeg lurer på om du har lest boka jeg? For jeg mistenker at du ikke helt har fått med deg fordelingen av maten?
Meld deg inn i fedonklubben.no, velg men generator og velg så linken sammensetning av ABC /AB måltider. Den kan hjelpe deg litt i gang. Men ellers kjøp eller lån bøkene til Fedon Lindberg om du skal følge denne filosofien.
For meg ser det ut til at du både spiser for lite proteiner og for lite grønnsaker.
Hmmmm...ja, jeg heller mot Fedon, og fett får jeg ikke i meg mere av.
Om jeg skal lage fete sauser og steke maten min i meierismør blir det feil for resten av familien.
De spiser ris, poteter og pasta og med fete sauser blir det vel litt i overkant for dem...?
Men trodde det var greit å spise nøtter isteden for fett?
Mye godt fett der, vel?
Falukorv skal jeg kutte ut. Hamburgerrygg og kokt skinke isteden?
Falukorv: 100 gram vare gir:
Protein: 10,2
Karbohydrat: 4,6
Fett: 12,7Kcal: 174
Er det ille?
Jobber med å få i meg mere vann...;)
Takk for svar!
Forresten, kan man spise for MYE brokkoli/blomkål til middag?
Joda det er mye fett i nøtter, men også mye karber i endel typer.
Jeg er så glad i cashew, men fikk bakoversveis da jeg så det det 24-25 g karbohydrat i 100 g:eek::eek:
Synes du spiser ganske lite, jeg spiser omtrent sånn og jeg er vektoperert med en magesekk som er 95 % mindre størrelse enn din. :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.