< Tilbake til oversikten

Lett ubehag nedre del av magen høyre side

novise sa for siden:

Har holdt på med ketolysekuren i en fire-fem ukers tid nå, og har de siste dagene merket at det gjør litt vondt nede på høyre side foran. Ikke fryktelig vondt, men mer som lett press. Kommer helst etter at jeg har spist middag. I går fikk jeg det selv om selve maten ikke var spesielt fett, men mye protein. Noen som vet hva dette kan være? Har dessverre ikke særlig peiling på anatomi:o

Love123 sa for siden:

Slet selv med dette da jeg begynte på lavkarbo. Trur høyt fettinntak var provoserende for min mage. Etter at jeg reduserte dette, ble magesmertene/ubehaget borte:) Ellers trur jeg du får gode svar om du søker på magesmerter her i forumet.

mofe sa for siden:

Hmm.. gallen?

Hillelille sa for siden:

Høres ut som sting egentlig. Tror du det er det?

novise sa for siden:

Ikke sting nei:-) Og det har nok noe med fettet å gjøre. Men det er ikke sånn sviing i magen altså, mer sånn trykk/press.

Carisma sa for siden:

Hvis du trykker inn og slipper raskt, er det veldig vondt da? I såfall bør du sjekke blindtarmen... :rolleyes:
Ellers kan det være luftsmerter. Jeg får mer av det om jeg spiser for mye grønnsaker og protein, men for lite fett... :o

En tredje mulighet er at det har med syklus å gjøre. At eggstokkene er litt hovne, og når magen er full etter middag trykker den mot noe som trykker mot disse. :confused:

novise sa for siden:

Kanskje det er syklus...mulig jeg har eggløsning i disse dager, og jeg har utviklet PCO... det er ihvertfall ikke luft for da hadde jeg nok merket det:D

Carisma sa for siden:

All luft kommer ikke ut, ofte derfor den gjør vondt... :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.