< Tilbake til oversikten

Ketolyse og influensa

fillifjonka sa for siden:

Er det noen som vet hva som er best for kroppen å spise hvis en har influensa?
Er det greit å fortsette på ketolyse mat, eller bør en spise vanlig:confused:

frifuggel sa for siden:

Personlig ville jeg ha prøvd å holde meg til ketolyse-mat, men det er fordi jeg føler meg uggen hvis jeg spiser karbo.. Vil ikke føle meg sjukere enn jeg er. :p

Tusta85 sa for siden:

Jeg har svinefluen nå. DE dagene hvor jeg har klart å holde på maten, og å spise maten så har jeg spist ketolysemat.
Men jeg har hatt litt høyere antall karber enn vanlig. BLandt annet spiste jeg litt ris i går for å binde magen, samt ei lompe på onsdagen... Den kom relativt kjapt ut igjen da.. :lol:

Takk for svar. Skulle viruset komme innom, vil jeg da prøve å holde meg til ketolysemat:)

Tusta85 Jeg glemte å ønske deg god bedring:(
God bedring:)

jvb sa for siden:

Nå mimrer jeg bare men;

jeg mener å ha lest at lavkarbo fører til mindre insulin, som igjen fører til et litt sterkere immunforsvar fordi hormonbalansen blir bedre. Insulin er jo et signalhormon som undertrykker andre hormoner, såvidt jeg forstår.

Det er derfor noen kan oppleve at f.eks. autoimmune sykdommer blir verre med en gang man starter på ketolysekuren, siden immunforsvaret tar tak i ting som har vært for "små" til å reagere på tidligere.

Skal se om jeg finner noen kilder på dette, men dere må bare supplere hvis dere har noe :)

Edit: Det eneste jeg fant var vår venn Dr. Drevon som sa at det var absolutt ingen grunn til å tro at lavkarbo har noe for seg når det gjelder å dempe autoimmune sykdommer, noe jeg tolker som at det er en viktig faktor... :D
(tpn.vg.no/intervju/questans.php?Inr=1880 spørsmål fra ForvirretFrøken)

Edit: HAHAHA det er jo en gullgruve den linken over :lol:

Carisma sa for siden:

Det er jo det beste argumentet for å holde lavkarbo ja :D

trillian78 sa for siden:

Hahaha! :lol: Han Drevon kan du få billig av meg ass! Er det mulig å bli mer ufrivillig morsom liksom? Samtidig er det nesten trist å lese alle bullshitsvarene hans.

arkine sa for siden:

leste den linken med Drevon som svarer ,,, kanske lett og se at han ikke har peiling ,verken på det ene eller andre slankemåten,, han svarer jo bare svada ,uansett hva folk spør om
får sikkert godt betalt

Photobscura sa for siden:

Åh, jeg er så lei av Drevon at jeg kan spy! Ikke minst så er han vel heller ikke noen særlig god ambassadør for kostholdet sitt, for å være litt ufin, mannen ser jo direkte syk ut!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.