< Tilbake til oversikten

Makrobiotisk kost

Marianne sa for siden:

Kosthold som baserer seg på den kinesiske filosofien om yin (smidighet, flytende, kjølige krefter i naturen) og yang (sterke, dynamiske og varme krefter i naturen). I et makrobiotisk kosthold skal maten settes sammen slik at mat som hører til yin og mat som hører til yang er balansert. Typiske yin-matvarer er frukt, bladgrønnsaker, nøtter og frø, sukker og søtsaker, sterkt krydder og kaffe og te. Av yang mat kan nevnes fullkorn og brød og ris, rotfrukter og poteter, fisk og skalldyr, bønner og erter, kjøtt og fjærkre, egg og harde oster.

Fra dinkost.no

Dantien sa for siden:

Har du prøvd denne dietten selv?
Noen andre som har prøvd denne dietten ?

Interesserer meg veldig. Vet at denne dietten erlite populært siden den er veldig spesiell.

Kan tipse om et matseminar som handler endel om bl. a macrobiotisk mat:

klikk her

gladigjen sa for siden:

Jeg har spist röd naturris etter George Ohsawa sin oppskrift i 6 dager. Jeg har redusert vekten med 4 kg og föler meg ganske lett. Jeg er 168 cm höy og veier nu 60 kg. Jeg spiser etter nr 7, det innebärer at jeg kun spiser röd naturris med sesamfrö og havsalt. Mengden av salt, sesam og ris mä gjöres riktig. Flere jeg kjenner har kurert flere sykdommer som tannkjöttbetennelse, store allergiplager, soppinfeksjon, slapphet, migrene, etc.

Om noen önsker aa pröve dette saa vil dere ikke angre.....Jeg har stor tro paa at det fungerer....

Mvh gladigjen

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.