< Tilbake til oversikten

Noe spesiell mat/kosttilskudd som demper betennelser?

mofe sa for siden:

Jeg har fått betennelse i armen, og medisin for det som jeg skal ta en uke. Har ikke gått på sånne medisiner før, og har vel bare halvveis tro/håp om at det skal funke..

Jeg tenker på senere, er det noe spesielt jeg kan spise eller ta av kosttilskudd som er betennelsesdempende? Bortsett fra typisk lavkarbo livsstil, mener jeg?

xtra sa for siden:

Jeg går ut fra at det er en inflammasjon du har, ikke en infeksjon?

Lavkarbo er jo faktisk den beste måten å spise på ved inflammasjoner, snakk om flaks! :D

Ingefær skal være bra. Og grønne grønnsaker.

mofe sa for siden:

Inflammasjon ja :ja:

martina sa for siden:

Jeg har kroniske inflamasjoner i hofter og bekken, behandleren min anbefaler meg å drikke supergreens, i følge ham er det betennelsesdempende. Er ikke helt overbevist jeg da, men det skader ikke å forsøke.

Gracella sa for siden:

Er det ikke slik at omega 6 kan være betennelsesgivende? Spiser du mye av det?

(Jeg lurer på om kilden til den infoen er Arvid G.... )

Anne sa for siden:

Jeg syns jeg er bedre med lavkarbomat og dobbel dose omega 3:)

Får straks mere vondt om jeg spiser "gammaldags-feil mat for meg" ...

...og uansett, ved overbelastninger (særlig statiske bevegelser) kommer vondtene(inflammasjonene) fort.

God bedring:klem:

Carisma sa for siden:

Jeg vet ikke akkurat hva det kommer av, men jeg har blitt kvitt kronisk senebetennelse i nakken etter jeg la om til lavkarbo...

martina sa for siden:

Du er heldig du da.
Jeg ble sterkt oppfordret til å legge om til lavkarbo av behandleren min i sommer, han mente at det ville være gunstig for alle vondtene mine. De først to månedene ble jeg ogå mye bedre. Men nå kommer høst og kulde og de det tilbake til start igjen med vondt i hele kroppen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.