< Tilbake til oversikten

Vekttap - og blandingsdiett ...

Opiat sa for siden:

Poster denne her da jeg er ny - og ikke helt fant noen andre steder å poste den:)

Kort fortalt så er matchvekten ca 85 kilo - og skal ned totalt 35 kilo for å komme dit. På tidligere kurer har jeg alltid vært sulten og uopplagt - men nå føler jeg at jeg spiser alt for mye, er aldri sulten - men likevel ikke i nærheten av det kaloriinntaket jeg kanskje burde ha. I dag ligger jeg på ca 1200-1400 kalorier på en dag - høyt proteininntak, lavt fettinntak, og lavt karb. I startfasen er alt veldig ensformig - men det er bevisst før treningen starter for fullt - og kaloriinntaket må opp...

Frokost: 150G Cottage cheese med 20 gram lettsyltetøy(eple)
Mellom: 300 gram cabaret (ferdig i boks)
Lunsj: 200 gram røkt kalkun med kesam(lett) dressing
Middag: 250 gram svinekjøtt med 250gram fersk - stekt sopp, kesam dressing og 2ss BBQ dressing.
Kveldsmat: 150G Cottage cheese med 20 gram lettsyltetøy(eple)
3 dl Skummet melk, g, Multivitamin, Crom, Omega3 på toppen og innimellom.

Føler meg opplagt og mett - men har skjønt at dette er en hverken eller diett. Muligens for mye karbohydrater (kanskje 50gram per dag?), og for lite fett. Noen som har innspill til hvordan jeg kan få litt mer fortgang i sakene?

-5 kilo første uke, så ca 0,5-1 kilo per uke.... er jo selvsagt ikke dårlig men dette klarte jeg med pizza og pølser i begrenset kvantum under tidligere "dietter" også. Noen tips eller innspill?:confused:

Margrethe sa for siden:

Dersom du dytter inn en del mer gronnsaker og noe mer trege karbohydrater, saa har du South Beach - hvor nettopp forespeilet vekttap er ca 0,5 kg/uke.

Opiat sa for siden:

Blir ikke å smye grønnsaker - så mulig det er noe å tenke på. Går stort sett i rullering mellom sopp, brokkoli og blomkål - men heller alltid mot sopp da det smaker bedre og har færre karbohydrater..... :o

De som går på ren ketolysediett - teller ikke de kalorier?

Viclin sa for siden:

Jo, jeg må det. Går ikke ned kun ved ketolyse. Men jeg går ned om jeg samtidig holder meg under et visst kalorinivå i tillegg.

Margrethe sa for siden:

De fleste gjor ikke det, men noen maa passe paa. Jeg la paa meg av ketolyse, trolig fordi jeg spiste for store mengder fett og dermed fikk i meg for mye energi. Mange faar jo veldig redusert appetitt og spiser dermed passe lite av seg selv, men det fikk ikke jeg :D

Veggpryd sa for siden:

Det skal ikke være nødvendig å telle kalorier, verken på Ketolyse eller annen LCHF-kost. Synes den dagsmenyen din ser veldig ut som Grete Roede uten brød. Det er bare mager mat der - og lettprodukter! Jeg hadde sultet ihjel etter én dag! hehe! :)

Jeg vil anbefale deg å lese en bok om lavkarbo. F.eks. "Bedre uten brød".

Margrethe sa for siden:

Som jeg sa, litt mer gronnsaker med et par spiseskjeer paa og du har South Beach. Det er jo gode karbohydrater han spiser, iallefall!

Opiat sa for siden:

Takk for tipsene - skal prøve å skru litt på "dietten" de nærmeste dagene :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.