< Tilbake til oversikten

Noen som har prøvd Alli?

malin86 sa for siden:

Er i utgangspunktet skeptisk til slike slankeprodukter. Men jeg tror jeg vil prøve likevel. Er det noen som har noen ærfaringer de vil dele? Bivirkninger eller lignende? Og om de har tatt selvfølgelig :D
Jeg er snart 24 år. Er 168cm og veier 96kg. Har altså en BMI på 34..
Veide litt over 103kg i fjor høst :o

Charlott sa for siden:

Scroll helt nederst på denne siden så finner du andre tråder om Alli, har vært en del diskutert ja ;)

malin86 sa for siden:

Åh! Se der ja! Takker :)

Kanutten sa for siden:

Legen jeg var hos her om dagen ba meg fortsette på lavkarbo, men tipset også om Alli og mente at jeg kunne bruke begge deler samtidig hvis det var fedonaktig mat jeg spiste. Jeg tenkte at jeg kunne kanskje prøve dette og kjøpte en eske til 500 kr.

Ved å gå på Alli kan jeg spise ca 80 gram fett om dagen. Alli anbefaler mindre proteiner enn det Fedon gjør, men det hoppet jeg glatt over. Jeg kuttet heller i karbene.. og spiser fett som tidligere..

Så nå har jeg spist Allipillerter i 4 dager.. og har IKKE hatt bommelibommet disse dagene! :eek: Denne fettdiareen det snakkes så mye om er komplett fraværende hos meg. Det virker heller som om hele systemet har stoppet opp. Magen begynner bli litt urgisk, så i kveld skal jeg frese i meg massevis av bacon i håp om litt avløsende utløsende virkning i løpet av natta... :o

Kanutten sa for siden:

Nå har jeg gått på Alli i en uke. Endel kilo har blitt borte siste uka, men det skyldes nok mest sannsynlig den nye vanndrivende medisinen jeg har begynt med.

MEN jeg har merket positive virkninger av Alli også! Nå spiser jeg overhodet ikke slik mat de sier jeg skal spise på Alli; jeg spiser derimot fremdeles lavkarbo, fet og god mat og lite karber. :p

Denne fettdiareen alle snakker om har jeg overhodet ikke sett noe til. Men det jeg HAR merket er at magen som jeg har vært plaget litt med siden jul er i knallform! Jeg føler meg ikke stappet/stinn eller sprengt lengere og antydningen til magekatarr er blitt helt borte. :p

scartz sa for siden:

Så rart, Kanutten! Alle jeg kjenner som har gått på/går på Alli eller Xencial (den reseptbelagte) får evig mye fettdiare... Så de har alle gitt opp, de ble lei av gnagsår i rompa etter alt do-papiret! :rolleyes:

malin86 sa for siden:

"I Norge er det rapportert ett tilfelle av leversvikt og ett tilfelle av leverbetennelse i forbindelse med bruk av orlistat, etter at det kom på markedet i 1999, skriver Legemiddelverket. Men de er klare på at selv om disse pasientene brukte orlistat, kan man ikke konkludere med at legemiddelet er årsak til leverskadene."

Siterer fra artikkelen du referer til. :o
Jeg har lest mye om Alli. Både fra Amerikanske medier og norske. Det er ingen sikkerhet rundt om det er Alli som er årsaken til leversvikten. Vi kan jo ikke vite om disse personene har noen sykdommer fra før.
Jeg startet med Alli i går. Om jeg kommer til å bruke Alli i 6 mnd er usikkert. Jeg tar det litt på sikt. Og har god kommunikasjon med legen min i mellomtiden.

Skal gi beskjed om jeg merker noen store/farlige bivirkninger.

Kanutten sa for siden:

Jeg går fremdeles på Alli, spiser fremdeles lavkarbo med mye fett og proteiner. Har ennå ikke merket noe til denne fettdiareen, men jeg merker at magen er blitt bedre regulert. Og jeg har atter gått ned litt. Merker ikke nedgangen så mye i kilo, men mer på klærne. Jeg fortalte apoteket som solgte meg Alli at jeg spiser lavkarbo med mye fett samtidig som jeg tar Alli. Først ble de himmelfalne og etterpå ble de forundret. Det er rundt magen jeg har merket størst forskjell med Alli. Tanitavekta sier det samme; innfettprosenten har gått ned. Så for meg fungerer Alli og lavkarbo utmerket sammen!

Kanutten sa for siden:

Her et bilde av forskjellen på innfeite og utfeite..

scartz sa for siden:

Jeg ser ikke bildet?

Men er du sikker på at det er Alli som funker for deg og ikke bare lavkarbo? Hele poenget med pillen er jo at du skal drite ut alt fettet igjen... Og når du ikke gjør det, tenker jo jeg at pillen ikke funker på deg?

Kanutten sa for siden:

linken til bildet [url="httphttp://www.sportstek.net/images/visceral-fat.jpg://"]http://www.sportstek.net/images/visceral-fat.jpg://[/url]

Jeg har spist lavkarbo i mange år og ikke gått ned noe nevneverdig det siste halvannet året. Så ja, jeg er helt overbevist om at det er Alli som har hjulpet meg. Men kanskje ikke på den måten Alli var ment; lavkalori...

scartz sa for siden:

Men da er det jo kjempeflott for deg! :) Deilig å slippe den fett-diare'en...

Heimdal sa for siden:

Jeg har benyttet xenical (tilsvarer to allipiller) i to år og benyttet alli det siste året. Har ikke hatt store problemer med bivirkninger, var litt til og starte med, men du lærer deg bra kosthold. Har også blitt kontrollert hos lege hver 6 mnd og ingen negative effekter, kun litt lavt jern nivå.

negative:
-IKKE spis en 200gr sjokolade plate med alli/xenical alene :D
-liten porsjon fet mat og alli kan gi problemer, eksempel ostepølse på shell.
-man må passe å ta vitaminer hver dag.
-ikke slipp en smygare.:)

postive:
-Den virker :)
-ved riktig sammensatt måltid vil man ikke få problemer med fettdiare.
-personlig føler jeg at man er bedre i magen,(det sklir unna i tarmene:p)
-Den har ingen innvirkning på kroppen som eksempelvis acomplia har.

Når man har blitt vant til alli kan man forsøke seg litt fram, da jeg gikk på xenical tidligere benytter jeg 2 alli til middag avhengig av hva jeg spiser og en all til lunsj etc. 2 alli(60+60 orlistat) tilsvarer 1 xenical(120 g orlistat)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.