Jeg er så vanvittig sulten, har vært de de siste tre-fire dagene og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg føler jeg spiser balansert og får i meg nok fett.
Igår har jeg eks spist cottagecheese til frokost med heistad syltetøy, til lunsj har jeg spist to skiver med lavkarbobrød med reker og masse majones. Mellommåltid har jeg spist en avokado most med creme fraiche og masse sprøstekt bacon, og middag var kylling i fløtesaus.
Hva gjør jeg galt? Jeg er konstant svimmel og mega sulten!!!
Håper på svar evt om noen har erfaringer på hvordan man kan stoppe denne sultfølelsen :(:confused::confused:
sånn har jeg det også - tror kroppen min ikke forstår hva den skal gjøre med alt fettet - og leter etter karbohydrater ler. Hold ut! Dette kan ta tid! (har jeg blitt fortalt). Jeg valgte å spise litt oftere - og det hjelper noe ihvertfall :)
Starter dagen min med to ss kaldpressa olivenolje og en omega 3 kapsel. Dette holder meg faktisk mett til lunsj.
cc inneholder lite fett så kanskje du kan finne noe som inneholder mere fett. Enkelte perioder er man rett og slett mer sulten enn andre. Spis iallefall til du er mett og hvis du føler at du spiser nok så finn på noe som tar tankene dine vekk fra mat så kanskje det slipper. Ofte ligger det dessverre i hodet at vi er sultne :klem:
Følger du atkins indusksjon? Hvis du ikke spiser grønnsaker i tillegg til avokadoen du nevner, så spiser du i allefall ikke riktig etter reglene.
Få i allefall i deg grønnsakene dine. Hverken cottage cheese eller bær er tillatt på induksjonen.
Men det kan jo hende du har kommet lengere på stigen enn induksjon da, men grønnsakene skal du jo fortsatt spise.
Og husk at den første uken eller så, er kroppen i omstillingsmodus. Du kan få hodepine, skjelvinger, vondt i magen osv, og blodsukkeret trenger litt tid på seg så det kan svaie litt og dermed blir du sulten. Så stabiliserer det seg. :)
Jeg har holdt på siden påske, og har egentlig aldri følt så sultfølelse som jeg har opplevd den siste uken så jeg er ikke i verken en omstillingsfase eller på induksjon. Derfor jeg syntes det var litt rart...
Det at man blir ekstra sulten i perioder er det vel ikke noe galt i. Da er det bare å spise til man blir mett, og være fornøyd med den ekstra forbrenningen som kroppen får.
Vann og fett er det som metter best, og som man også kan spise så mye man vil av, uten at det gjør noe.
Tenk litt nøye etter....gjorde du noen forandringer i kostholdet på noen som helst måte ved den tiden du begynte å bli sulten, kanskje tilførte du noe nytt?
Eller gjorde du noen forandringer ellers i hverdagen din; trening, eller bare mere daglig aktivitet?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.