Jeg prøvde ketolysekuren i 4-5 uker i sommer, og gikk ned rundt 8 kg, og strålende fornøyd var jeg, men ikke helt i mål.
Men siden skolen begynte har det vært vanskelig, pga skolemat, er jo så enkelt å bare kjøpe seg en baguette.. og begynte å drikke alkohol hver helg. Og motivasjonen forsvant også sakte men sikkert.
Så siden august har jeg ikke brydd meg om kostholdet mitt, men nå er jeg lei, jeg følte meg strålende på ketolyse, gikk så fort ned som jeg aldri hadde gjort før.
Så mitt spørsmål er, hva er deres beste råd for manglende motivasjon?
Om noen har noen gode skolemattips så sier jeg ikke nei takk til det heller!
Mitt beste tips mot manglende motivasjon er å bare sette igang! :D Du sier jo selv at du følte deg strålende på ketolyse, og når du først er i gang og føler deg strålende, vil jeg tro det er bra motivasjon for å fortsette!
Ønsker deg bare lykke til jeg, dette klarer du :heia:
Er problemet at den hjemmelagde lunsjen ikke frister, eller at det ikke frister å lage lunsj?
Det er mye man kan lage, men er ikke alltid det hjelper hvis det ser kjipt ut. De matpakkene som ser mest fristende ut syns jeg er de japanske. Ta et bildesøk på "bento" på google. Innholdet er ganske vanlige grønnsaker, kjøtt o.l., men presentasjonen er topp. Et lite eksempel kan være eggerøre med spekeskinke og grønnsaker, paranøtter og en babybel ost. Eller hva med en salat?
hei!
jeg søkte og ble tre ting på en gang:
1.virkelig imponert.
2. glad for at jeg tross alt ikke må lage matpakker til flere enn meg selv
3. takknemlig for at jeg ikke bor i japan. tenk for et styr og vakle rundt på morgenkvisten, halvsovende ved kjøkkenbenken må man presse seg til å lage inspirerte kunstverk i en eller annens matboks! og jeg som synes jeg er avansert når jeg krøller osten og lager agurkryttere...
takk for artig tips :) lykke til med matpakkespising!
Jeg lager alltid matpakke kvelden før, gjerne med middagsrester ;)
ellers så lager jeg pannekaker av denne røra og har i fryseren, så er det bare å ta opp passe antall og tine:D
Jeg tror nok jeg må kjøpe meg en diger matboks å begynne å lage salat.
På skolen nå de to siste dagene har jeg bare spist litt nøtter:/
Imorgen skal jeg lage meg en digg salat med rødløk, tomat, ost i terninger og urteoljedressing. Og eventuelt noe kyllingfilèt oppi etterhvert.
Jeg synes omelett blir så dvask om det ligget i matboks..
Jeg elsker ketolyse, har gått ned over to kg allerede:D
Gleder meg til å veie meg neste uke!
Skal prøve å ikke veie meg for ofte da.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.