Sua83 sa for siden:
og da tenker jeg på sukkerfri gummi godt og diabetes sjokolade...kan man spise så mye man vil av d om det er 0 karb i?
jeg er på ketolyse :p
Sua83 sa for siden:
og da tenker jeg på sukkerfri gummi godt og diabetes sjokolade...kan man spise så mye man vil av d om det er 0 karb i?
jeg er på ketolyse :p
Margrethe sa for siden:
Så mye man vil er et veldig vidt begrep. Litt en sjelden gang er bedre å si.
Men vit at det er vanlig å oppleve at sukkercravingsene ikke går over dersom du spiser kunstig søtning. Mange kan spise sukkerfritt godteri og sjokolade uten at det påvirker noe, mange blir dårlig i magen av sukkeralkoholer og mange opplever blodsukkerstigning av sukkeralkoholer og kan tippes ut av ketosen. Hvordan du reagerer, må du prøve deg frem til.
arnakristin sa for siden:
Hei,
Sukkerfritt godteri som innholder sorbitol er forbudt, i alle fall på ketolyse, og det gjelder da bl.a. tyggis.
Man kan spise sukkerfri sjokolade men ikke i ubegrensede mengder. Mange får vondt i magen av å spise matvarer søtet med maltitol som man ofte finner i sukkerfri sjokolade. I tillegg så kan bruk av søtningsmidler trigge søthungerer.
…og sist men ikke minst så kan kunstig søtningsmidler hindre vektnedgang.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.